Zákaznícka linka: +421 940 410 410

Nové sadzby DPH platné už od 1.1.2025

Schválený konsolidačný balíček (zákon 278/2024 Z.z.) a nové sadzby DPH zasiahnú každého z nás – nielen bežných spotrebiteľov, ale aj malé a stredné podniky či väčšie firmy. V súčasnom znení tak podnikatelia na Slovensku budú platiť najvyššiu daň z krajín V4 a ich financie zaťaží od budúceho roka 24% daň z príjmov, nová daň z transakčných prevodov či vyššia sadzba DPH.

V článku sa dozviete:

  1. Aké sú nové sadzby DPH pre tovar a jednotlivé sektory?
  2. Ako firmy zaťaží 24% daň z príjmov?
  3. Ako bude fungovať nová daň z transakčných prevodov?

Nové sadzby DPH v platnosti od 1.1.2025

Základná sadzba DPH sa zvyšuje zo súčasných 20 na 23%. Na vybrané tovary a služby sa zavádzajú znížené sadzby DPH vo výške 5% a 19% zo základu dane.

5% znížená sadzba DPH sa vzťahuje na všetky tovary, na ktoré sa v súčasnosti vzťahuje 10% DPH

  1. Vybrané základné potraviny, lieky a niektoré zdravotnícke pomôcky
  2. Knihy (vrátane elektronických a audio kníh), brožúry, letáky, noviny či časopisy (s výnimkou, ak sa 50% ich obsahu venuje inzercii)
  3. Hotelové a ubytovacie služby (s výnimkou aquaparkov a kúpalísk, kde sa sadzba DPH zvyšuje zo súčasných 10% na 23%)
  4. Vstupy do športových zariadení, fitnescentier a na športové podujatia
  5. Gastro služby v reštauráciách (podávanie jedál na mieste reštaurácie) a v stravovacích zariadeniach

Podrobný popis s novou zníženou sadzbou DPH všetkých tovarov a služieb nájdete na portáli EPI.

19% sadzba DPH sa vzťahuje na:

  1. Ostatné potraviny
  2. Dodanie elektrickej energie
  3. Služby spojené s podávaním nápojov v reštauráciách a stravovacích zariadeniach (s výnimku alkoholických nápojov s obsahom alkoholu viac ako 0,5% objemu – zvýšenie zo súčasných 10% na 23%)

23% sadzba DPH sa vzťahuje na všetky ostatné tovary a služby, ktoré nepodliehajú zníženej sadzbe DPH v zozname vyššie.

Príkladom 3 rôznych sadzieb DPH v rámci jednej prevádzky je reštaurácia. Jedlo konzumované na prevádzke bude podliehať 5% DPH, minerálna voda 19% DPH a alkoholický nápoj 23% DPH.

Ako postupovať a správne uplatniť nové sadzby DPH?

Pri každom vzniku daňovej povinnosti sa uplatňuje taká sadzba, ktorá je platná v deň jej vzniku. V praxi to znamená, daňová povinnosť vzniká v deň dodania tovaru, respektíve služby.

Napríklad, ak vám dodávateľ dodá tovar 30.12.2024, no faktúra je vystavená s dátumom 2.1.2025, dodávateľ uplatňuje ešte 20% DPH na tento tovar. Daňová povinnosť totiž vznikla dňom dodania.

V prípade ubytovacích zariadení sa situácia mierne líši. Ak je klient ubytovaný na prelome rokov, od 28.12.2024 do 3.1.2025 a za ubytovanie zaplatí až posledný deň, až tento deň sa považuje za dodanie služby a teda bude uplatnená 5% DPH.

V prípade, že je za tovar alebo službu zaplatené ešte v roku 2024, ale k dodaniu dôjde až v roku 2025, daňová povinnosť vzniká už pri zaplatení (prijatí platby), a teda sa uplatní 20% sadzba DPH.

Zvýšená firemná daň

Od 1. januára 2025 nadobúda účinnosť zásadná zmena v daňovej politike Slovenska – zvýšenie dane z príjmov pre firmy s ročnými príjmami nad 5 miliónov eur na úroveň 24 %. Tento krok, ktorý ovplyvní vyše 5 000 podnikateľských subjektov na Slovensku, prináša so sebou množstvo otázok o jeho dosahu na podnikateľské prostredie a celkovú ekonomiku krajiny.

Čo môžu očakávať slovenské firmy? Nová sadzba má potenciál zvýšiť príjmy do štátneho rozpočtu, no zároveň môže vytvárať tlak na väčšie podniky, ktoré sa budú musieť prispôsobiť novej finančnej záťaži. Predstavitelia podnikateľskej sféry už vyjadrili obavy z možného spomalenia rastu a investícií, pričom niektoré firmy môžu zvážiť aj presun sídla do krajín s výhodnejším daňovým prostredím. Okrem toho môže mať toto opatrenie širší dopad na pracovné miesta a mzdy v dotknutých firmách.

Daňové sadzby v krajinách V4?

Napríklad v Českej republike platia firmy daň vo výške 20%, v Maďarsku je to len 9% a v Poľsku sa pohybuje okolo 19%. Takto vysoká daň na Slovensku môže mať za následok odliv investícií a zmenu podnikateľského prostredia, čo by mohlo ovplyvniť konkurencieschopnosť slovenských firiem.

Ústupky pre menšie podniky sú však tiež súčasťou tejto reformy. Pre firmy s ročnými príjmami do 100.000 eur bude platiť znížená daň vo výške 10%. Taktiež sa zvyšuje hranica zdaniteľných príjmov pre živnostníkov zo 60.000 eur na 100.000 eur. Na tieto príjmy sa bude vzťahovať daň vo výške 15%. Tieto opatrenia môžu poskytnúť potrebnú podporu menším podnikateľom, ktorí často čelia väčším výzvam v dynamickom hospodárskom prostredí.

Transakčná daň pre firmy a živnostníkov

Nová transakčná daň sa týka všetkých odchádzajúcich bankových platieb – úhrady z účtu a výber hotovosti. Vyberať ju budú banky štvrťročne vo výške 0,4% za bankovú transakciu, maximálne 40eur. Za každý výber z bankomatu by sa mala uhradiť až 0,8% daň. Hoci platby kartou nebudú zdanené, ročný poplatok za používanie platobnej karty bude 2€. Daň za bankové transakcie bude odvádzať banka a uvidíme to až na samotnom výpise z účtu. Prvým vyúčtovacím obdobím bude apríl 2025.

Pre výber takejto dane musí každý podnikateľ vykonávať všetky prevody prostredníctvom podnikateľského účtu. Vzhľadom na to je teda aj každý živnostník do konca marca 2025 povinný zriadiť tzv. transakčný, podnikateľský účet. Prostredníctvom tohto účtu bude vykonávať transakcie súvisiace s jeho podnikaním.

Firmy však v rámci šetrenia môžu vymeniť presun peňazí pomocou bankového prevodu platbou s platobnou kartou v prípade, ak ich obchodný partner bude mať k dispozícii aj platobnú bránu. Tie sú, ako spomíname vyššie, v súčasnej podobe zákona od dane oslobodené.

Pôvodný plán zahŕňal aj povinnosť každého podnikateľa, ktorý eviduje svoje tržby cez eKasu, ponúkať zákazníkom možnosť bezhotovostných platieb – prostredníctvom platobného terminálu či QR kódu. Hoci vláda napokon tento návrh v takejto podobe zo zákona vypustila, pripravuje iné opatrenia, ktoré by mali pomôcť bojovať proti daňovým únikom.

Transakčná daň sa v súčasnosti vyberá iba v pár štátoch – v Maďarsku a niektorých štátoch Južnej Ameriky. Slovenská banková asociácia predpovedá, že „v dôsledku vyššej preferencie hotovosti na úkor bezhotovostných operácií, alebo prípadný presun transakcií klientov do zahraničia, môže mať tiež negatívne dopady na slovenský bankový sektor. Daň z finančných transakcií spolu s vyššou sadzbou DPH budú mať vplyv na infláciu a HDP“

Okrem iného sa tak očakáva nárast hotovosti, ktorý môže podporiť šedú ekonomiku. Podľa SBA v Maďarsku v rokoch 2013 až 2020 vzrástol objem hotovosti až takmer dvojnásobne.

Dopady na malé a stredné podniky

Tieto zmeny môžu mať rôzne dopady na malé a stredné podniky (MSP):

Zvýšené náklady: Vyššie sadzby DPH môžu viesť k zvýšeniu cien pre konečných spotrebiteľov. Ten môže ovplyvniť dopyt po produktoch a službách malých firiem.

Administratívna záťaž: Nové sadzby a ich aplikácia môžu vyžadovať dodatočné administratívne úkony zo strany podnikateľov. Takáto záťaž ovplyvní najmä menšie subjekty s obmedzenými zdrojmi.

Podpora pre vybrané sektory: Zníženie DPH na základné potraviny a služby môže pomôcť malým podnikateľom v týchto oblastiach udržať konkurencieschopnosť a prilákať zákazníkov.

Vzhľadom na tieto zmeny malé a stredné podniky potrebujú prispôsobiť svoje obchodné stratégie a plánovať svoje financie tak, aby minimalizovali negatívne dopady týchto opatrení.

...

Čítať viac

Analýza dát z platobných systémov: ako ich pochopiť a využiť pre efektívne riadenie a rast vášho podnikania

Analýza dát zozbieraných platobnými systémami sa stala kľúčovou stratégiou pre rast podnikania a získanie konkurenčnej výhody. Pre podnikateľov v maloobchode, gastronómii a ďalších odvetviach dnes moderné platobné a pokladničné systémy ponúkajú oveľa viac než len spracovanie transakcií – poskytujú cenné nástroje na získavanie hlbších obchodných poznatkov.

Tieto nástroje zhromažďujú množstvo údajov, od nákupného správania a preferencií zákazníkov až po stav zásob v reálnom čase. Vďaka analýze týchto dát môžu podniky prijímať strategické rozhodnutia, ktoré zvyšujú efektivitu a ziskovosť. V tomto článku sa pozrieme na to, ako môžu firmy využívať dáta z platobných systémov na optimalizáciu prevádzky a zvýšenie celkovej efektivity.

V článku sa dozviete:

1.Ktoré reporty z platobných systémov sú naozaj užitočné?

2.Ako robiť rozhodnutia na základe dát o predajoch?  

3.Ako vám dáta môžu pomôcť ovplyvniť vývoj vášho podnikania a ako ich využiť vo svoj prospech?

 

analýza dát

Typy zozbieraných dát prostredníctvom platobných systémov

Pokladničný systém zhromažďuje rôzne typy dát, ktoré poskytujú cenné informácie o vašom podnikaní. Všetky tieto údaje môžete využiť na analýzu kľúčových metrík, ako sú tržby, obľúbenosť produktov, správanie zákazníkov alebo efektivita personálu. Táto analýza vám pomôže robiť strategické rozhodnutia, ktoré podporia rast a optimalizáciu vášho podniku.

Dáta Popis Kľúčové metriky
Platobné metódy Analýza a porovnanie využívania platobných metód Pomer platieb v hotovosti, platobnou kartou alebo inými metódami
Zákaznícke správanie Prehľad zákazníckych preferencií a nákupov Najčastejšie predávané produkty, porovnanie nákupov v čase, priemerná hodnota nákupu
Efektivita prevádzky Kompletný prehľad chodu prevádzky a jeho konkurencie-schopnosť Tržby, porovnanie tržieb v čase, trvanie a počet účtov
Skladové hospodárstvo Sledovanie stavu tovaru na sklade a jeho predaj Identifikovanie obľúbených produktov v porovnaní s ich maržou, stav skladu v reálnom čase

Platobné dáta: Analýza dát v oblasti platobných metód a ich vyhodnotenie

Jedným z kľúčových typov dát sú informácie o používaných platobných metódach. Tieto údaje zahŕňajú podiel využívania rôznych foriem platby, ako sú hotovosť, platobné karty, gastro karty, platby na faktúru alebo digitálne služby (napríklad Qerko a podobne).

Ako užitočne využiť platobné dáta pre rast prevádzky?

Vyhodnotenie zákazníckeho správania v oblasti platieb

Vyhodnocovanie zákazníckeho správania a preferencií pri platbách je kľúčovou metrikou pre efektívne riadenie prevádzky a optimalizáciu platobných procesov. Meniace sa trendy v platobných metódach môžu výrazne ovplyvniť nielen rýchlosť obsluhy, ale aj rast či stagnáciu tržieb. Pochopením týchto preferencií dokážete lepšie prispôsobiť ponuku platobných možností, čím zvýšite spokojnosť zákazníkov a podporíte svoj podnikateľský úspech.

Ak zaznamenávate nárast platieb kartou, no máte iba jeden neprenosný terminál pri pokladni, môžete tým spomaľovať obsluhu a znižovať spokojnosť zákazníkov, ktorí musia pri každej platbe prísť priamo k terminálu. Prenosné terminály vám v tomto prípade umožnia zrýchliť celý proces platby, zjednodušiť prácu obsluhy a ušetriť tak čas sebe aj zákazníkom.

Ďalšou situáciou môže byť zistenie, že na základe analýzy dát sa priemerný čas odbavenia zákazníkov predlžuje počas obedových hodín, zatiaľ čo poobede je výrazne kratší. Aby ste tento problém riešili a urýchlili obsluhu v najvyťaženejšom čase, rozhodli ste sa zaviesť platby prostredníctvom digitálnej služby, akým je napríklad Qerko, ktorá umožňuje zákazníkom rýchlo zaplatiť priamo z ich mobilu. Avšak, podľa údajov z reportov zákazníci stále v 60 % prípadov platia kartou, 30 % uprednostňuje hotovosť a digitálnu službu využíva iba 10 % z nich.

Aby ste zvýšili využívanie platieb cez Qerko a zefektívnili obsluhu, môžete postupovať niekoľkými spôsobmi:

    1. Oslovte zákazníkov cez sociálne siete – informujte ich o výhodách digitálnych platieb, ako sú rýchlosť, pohodlie a možnosť zaplatiť bez čakania.
    2. Zaškoľte svojich zamestnancov – pomôžte im pochopiť výhody tejto platobnej metódy, aby ju mohli aktívne odporúčať zákazníkom a vysvetliť, ako im môže ušetriť čas.
    3. Použite marketingové materiály– umiestnite propagačné materiály tejto služby na stoly počas limitovaného obdobia, aby si zákazníci všimli možnosť platby cez aplikáciu priamo pri sedení.

  1.  

  1.  

Tieto kroky môžu pomôcť zvýšiť povedomie o takejto službe, urýchliť proces platieb v čase obeda a zvýšiť spokojnosť vašich zákazníkov tým, že im ponúknete pohodlnú alternatívu k tradičným platobným metódam.

Nákupné trendy: čo vaši zákazníci nakupujú najradšej, aké sú ich preferencie a kedy je vaša prevádzka najvyťaženejšia?

Detailný náhľad do nákupných trendov vašich zákazníkov je ďalším dôležitým zdrojom informácií. Analýza takýchto dát vám môže pomôcť pri príprave nového menu (napríklad zaradenie podobného tovaru s vyššou maržou), zlepšení vernostného programu či zaradenie do predaja rôznych darčekových poukazov. Vďaka pochopeniu zákazníckeho správania a nákupných preferencií viete jednoduchšie personalizovať nákupný zážitok, a teda aj zvyšovať nákupný záujem vašich zákazníkov.

Identifikácia nových príležitostí

Kľúčovou stratégiou pre využívanie dát pre rast podnikania je identifikovať nové príležitosti vďaka podrobnej analýze predaja. Hľadajte signály, ktoré môžu viesť nielen k novému nákupnému správaniu ale tiež potenciál pre nové produktové rady.

Príkladom môže byť rozšírenie ponuky produktov, ktoré vďaka dátam vyhodnotíte ako tie najobľúbenejšie. Predstavte si, že podnikáte v gastronómii a blíži sa zimná sezóna. Zrazu zaznamenáte nárast predaja vareného vína, ktoré sa počas chladných dní stáva hitom. Naopak, predaj teplého čaju stagnuje a neprejavuje oň veľký záujem taký počet zákazníkov, ako by ste očakávali. V takomto prípade máte možnosť upraviť a rozšíriť ponuku tak, aby lepšie zodpovedala sezónnym preferenciám vašich zákazníkov. Môžete napríklad zaradiť do ponuky nealkoholickú verziu vareného vína pre tých, ktorí preferujú nápoje bez alkoholu, alebo ponúknuť čaj v kombinácii s čerstvo upečeným koláčikom, čím zvýšite jeho atraktivitu. Takto cielene prispôsobená ponuka nielenže reaguje na aktuálny dopyt, ale môže zákazníkom priniesť jedinečný zážitok a zároveň zvýšiť celkový predaj počas zimných mesiacov.

Ak zistíte, že vám klesá predaj cez rozvoz, hoci práve táto služba doteraz tvorila významnú časť vašich príjmov, môžete rýchlo reagovať niekoľkými jednoduchými krokmi. Môžete jednoducho komunikovať zákazníkom výhody rozvozu, napríklad na svojom webe alebo sociálnych sieťach. Pripomeňte im pohodlie a čas, ktorý ušetria využívaním tejto služby. Pre oživenie záujmu môžete zaviesť na určitý čas špeciálnu zľavu alebo pridať k objednávkam drobnosť ako poďakovanie pre stálych zákazníkov – môže to byť napríklad malý dezert či zľavový kupón na ďalšiu objednávku. Následne sledujte vývoj a identifikujte to, čo najlepšie fungovalo.

Proaktivita znamená konkurečnú výhodu, sledujte trendy a preferencie zákazníkov. Neriaďte sa subjektívnymi názormi, ale využite pre zvýšenie predajov dáta o reálnych nákupoch vašich zákazníkov.

Dáta o predajoch a tržbách: Ako sa darí vašej prevádzke?

Sledovanie dát o tržbách a ich vývoj v čase je pre každého podnikateľa základná povinnosť. Porovnanie v čase, v rámci mesiacov alebo rokov pomáha odhaľovať sezónne rozdiely, výber efektívnych marketingových kampaní alebo prinášanie nových produktov do vášho portfólia.

Medzi ďalšie dôležité informácie patrí aj priemerná tržba, trvanie a cena účtu na dennej či mesačnej báze, počet účtov, efektivitu zamestnancov či pomer prepitného pri platbe kartou a v hotovosti. Pochopenie trendov a zmien v tejto oblasti môže byť základom pre následné plánovanie, komunikáciu a vyhodnotenie chodu prevádzky.

Zvýšenie výkonnosti prevádzky

Neustále sledovanie vývoju tržieb a porovnávanie výkonnosti pomáha podnikom robiť tie správne rozhodnutia, ktoré môžu viesť k trvalému rastu a lepšej efektivite. Na základe týchto dát viete presne, v akom stave sa váš biznis nachádza a čo je potrebné urobiť pre zvýšenie tržieb a zníženie nákladov.

Jedným z príkladov, ako dáta z POS systémov pomáhajú v riadení podniku, je aj vyhodnocovanie efektivity zamestnancov. Na základe denných alebo mesačných reportov tržieb, ktoré sledujú predaje a výkony jednotlivých členov tímu, dokážete jednoducho identifikovať, kto z personálu je najviac vyťažený a kto má naopak priestor pre zlepšenie. Tieto informácie umožňujú vedúcim pracovníkom spravodlivejšie rozdeliť pracovnú záťaž alebo prispôsobiť pracovné zmeny tak, aby každý zamestnanec dosahoval optimálnu výkonnosť. Okrem toho môžu manažéri na základe týchto reportov identifikovať potrebu ďalšieho školenia pre zamestnancov, ktorých výkonnosť zaostáva, alebo naopak odmeniť tých, ktorí pravidelne dosahujú vynikajúce výsledky. Analyzovanie efektivity zamestnancov pomocou POS dát tak môže nielen zlepšiť ich pracovnú spokojnosť, ale aj priamo zvýšiť celkovú produktivitu prevádzky a kvalitu služieb poskytovaných zákazníkom.

Skladové dáta a ich analýza: prehľad o stave skladu a jeho efektívne riadenie

Funkciu skladov a využívanie dát vo veľkej miere využívajú najmä väčšie prevádzky, s väčším množstvom tovaru. Aj pre menšiu prevádzku, kaviareň či bistro však môžu presné dáta o stave skladu v reálnom čase znamenať konkurenčný výhodu, keďže dáta o skladových zásobách zobrazujú presný stav tovaru na vašom fyzickom sklade v reálnom čase.

Optimalizácia nákladov

Sledovaním stavu na sklade v reálnom čase dokážete nielen zistiť, ktoré produkty je potrebné doobjednať, ale aj predvídať zmeny v nákupnom správaní zákazníkov. Týmto spôsobom môžete efektívnejšie optimalizovať zásoby, znížiť náklady a vyhnúť sa prebytku či nedostatku obľúbených produktov.

Jednoducho tak dokážete prispôsobiť svoje menu alebo ponuku tovaru tak, aby lepšie odrážali nielen preferencie zákazníkov, ale aj optimálnu maržu pre váš podnik. Môžete sa zamerať na najobľúbenejšie položky a zvýšiť ich dostupnosť, prípadne zaradiť do ponuky ďalšie varianty, ktoré majú vysoký ziskový potenciál. Takto upravená ponuka vám umožňuje nielen uspokojiť dopyt zákazníkov, ale aj maximalizovať výnosy z predaja.

Analýza dát z platobných systémov vám umožní lepšie porozumieť vašim zákazníkom a prijímať rozhodnutia na základe dát. Ich vyhodnotenie môže byť časovo náročnejšie, no vďaka nim viete postupovať tým správnym smerom a získať tak konkurenčnú výhodu, nasledovať reálne nákupné trendy, prispôsobiť sa im a vyhnúť sa tak stagnácii predaja vo vašej prevádzke.

Medzi najdôležitejšie dáta, ktoré sa oplatí sledovať, patria informácie o platobných metódach, výkonnosti prevádzky, preferenciách zákazníkov a stave skladových zásob. Tieto kľúčové ukazovatele vám poskytujú komplexný prehľad o fungovaní vášho podniku – od toho, aké platobné možnosti zákazníci preferujú, cez produktivitu personálu, až po to, ktoré produkty sú najžiadanejšie a ktoré je potrebné priebežne dopĺňať.

Hľadáte pokladničné riešenie, ktoré zhromažďuje takéto cenné informácie? Kontaktujte náš obchodný tím, ktorý vám rád zodpovie všetky vaše otázky. Ak si nie ste istí výberom pokladne, konfigurátor pokladničného riešenia vám uľahčí rozhodovanie.

Nechajte nám kontakt

pre nezáväznú ponuku

V prípade záujmu o  Papaya POS nám zanechajte na Vás kontakt. Ozveme sa vám do 24 hodín (počas pracovných dní). 

Odoslaním formulára súhlasíte so spracovaním osobných údajov.

...

Čítať viac
pokladnicny system pre kaviarne

Pokladničný systém pre kaviarne. Aké funkcie by mal obsahovať?

Ako si vybrať a čo by mal obsahovať efektívny eKasa pokladničný systém pre kaviarne?

Láka vás založenie vlastnej gastro prevádzky či kaviarne? Vďaka dynamike a zmenám v tomto sektore sa čoraz viac majiteľov kaviarní, bistier a reštaurácií teší zaplneným prevádzkam a vyšším tržbám. Omnoho častejšie vsádzajú na kvalitu a lokálnosť surovín, dizajn samotnej prevádzky či jeho lokálnemu marketingu. Tieto a mnohé iné faktory vo veľkej miere ovplyvňujú spokojnosť aj náročnejších zákazníkov.

Pre samotný chod prevádzky však potrebujete aj moderný a efektívny pokladničný systém, ktorý vám môže pomôcť okrem zrýchlenia a zefektívnenia obsluhy tiež aj uskutočňovať rozhodnutia na základe reálnych dát.

Pokladničný systém pre kaviarne a jeho základné funkcie, ktoré by mal obsahovať.

Efektívna obsluha zákazníkov a prijímanie objednávok

Jednou zo zásadných funkcií je efektívna obsluha a prijímanie objednávok. Hoci je to samozrejmosť, jednoduchosť ovládania pokladne a zároveň jeho rozhranie pre používateľov môže ovplyvniť rýchlosť obsluhy a chod prevádzky. Pri plnej prevádzke tak viete vďaka jednoduchšiemu a efektívnejšiemu systému obslúžiť a zároveň vyúčtovať viac zákazníkov za rovnaký čas.

Rýchle objednávanie: Zákazníci považujú rýchlosť obsluhy za dôležitý faktor pri výbere prevádzky, ktorú navštívi – a to najmä v prípade, ak ma málo času. Efektívny systém uľahčuje obsluhe prácu a zrýchľuje obsluhu zákazníkov. Objednávky posielate priamo na bar a tak nestrácate čas s objednávkami na papieri.

Integrovaný platobný systém: Po prijatí objednávky viete zákazníka okamžite vyúčtovať a prijať platbu v hotovosti alebo platobnou kartou či mobilom.

Mobilný čašník: Mobilného čašníka viete mať v mobile či v zariadení s integrovaným platobným terminálom. Objednávky prijímate priamo pri stole, kde sedí zákazník. Je vhodným nástrojom najmä pre väčšie prevádzky, pretože vďaka jedinému zariadeniu zákazníka obslúžite, pošlete objednávku na bar a zároveň ho aj môžete vyúčtovať.

Mapa stolov: V prípade väčších prevádzok Mapa stolov urýchli chod prevádzky a eliminuje chaos či chybovosť pri účtovaní.

Rozdelenie účtov: Vďaka tejto funkcii jednoducho rozdelíte účet na jednom stole na viacerých zákazníkov. Sami si následne vyberajú, akou formou chcú svoj účet zaplatiť.

Prijímanie platobných kariet a iných bezhotovostných platieb: Bezhotovostné platby sú už v gastro sektore jednoducho „must“. Psychológia nepustí – spotrebiteľ minie viac, ak nerieši hotovosť. Aj vďaka bezhotovostným platbám si tak viete zvýšiť tržby bez akejkoľvek inej námahy.

Akceptovanie rôznych platobných metód

Prijímanie gastro kariet: Ak ponúkate aj občerstvenie, prijímanie gastro kariet vám môže zabezpečiť prísun nových zákazníkov, ktorí vyhľadávajú miesta, kde tak ich môžu využiť.

Rozdelenie účtu medzi hotovosť a bezhotovostnú platbu: Platobné systémy umožňujú deliť účet medzi hotovosť a platbu kartou či mobilom.

Tringelty: Prijímanie tringeltov je dlhodobo spájané najmä s platbou v hotovosti. Platobné systémy sa však rýchlo prispôsobujú novým trendom v sektore a tringelty vedia sprocesovať aj pri platbách kartou. Zákazník si tak určí sumu, ktorú chce zaplatiť navyše, zaokrúhliť ju alebo si pri platení jednoducho vyberá výšku tringeltu od 5% do 20%.

Skladový systém

Aj pre menšie prevádzky je skladový systém skvelým nástrojom pre efektívnejší manažment zásob a kontrolu tovaru.

Kontrola v reálnom čase: Plánujete objednávať tovar a chcete rýchlo zistiť, aký je jeho stav na sklade? So skladovým systémom to okamžite zistíte bez zbytočnej námahy.

Automatické upozornenia na kritické množstvá: Predávate určitý tovar viac ako iný? Dobrý skladový systém vám dokáže posielať automatické upozornenia v prípade, že sa tovar míňa a je ho potrebné doobjednať.

Inventúry: Vďaka inventúram máte perfektný prehľad o rozdieloch medzi účtovným stavom a stavom na fyzickom sklade.

Štatistiky

Štatistiky, reporty, analytické nástroje a dáta v reálnom čase poskytujú komplexný pohľad na chod vašej prevádzky.

Reporty a štatistiky: Každý obchodník chce vidieť svoje tržby, vývoj v určitom časovom úseku či efektívnosť svojej obsluhy. To všetko a omnoho viac vidíte vďaka reportovacím nástrojom každého efektívneho systému.

Vzdialený prístup: Kontrola, prehľady či akékoľvek zmeny viete vykonať v pohodlí domova alebo na vašej dovolenke. Stačí sa prihlásiť z vášho počítača alebo mobilu a pracujete odkiaľkoľvek.

Štatistické údaje tovaru na sklade: Vďaka reportom a štatistikám viete robiť správne rozhodnutie na základe reálnych dát. Ktorý tovar sa predáva dobre? Koľko ho mám ešte na sklade? Optimalizujete skladové zásoby na základe sezóny či marže. Jednoducho objednávate to, čo sa vám oplatí.

Pre každého majiteľa kaviarne je výber platobného a pokladničného systému kľúčovým faktorom pre bezproblémový chod prevádzky, rýchle prijímanie objednávok či optimalizáciu skladových zásob. Funkcie, ktoré obsahuje efektívny systém vám zabezpečí nielen spokojnosť zákazníkov ale šetrí aj váš čas a peniaze.

Rozhodnite sa pre tie pravé riešenia na mieru – Papaya POS vám prináša unikátny nástroj – konfigurátor pokladničného riešenia. Na základe pár odpovedí o vašej prevádzke vyberie vhodné riešenie pre vaše podnikanie.

Radi by ste sa o vašich možnostiach porozprávali s našim obchodným zástupcom? Kontaktujte nás a náš tím vám zodpovie všetky vaše otázky.

Pozrite si, kto ďalší využíva služby a riešenia od Papaya POS a pridajte sa k našim spokojným zákazníkom.

...

Čítať viac
platba mobilom

5 dôvodov, prečo sa rozhodnúť pre prenájom eKasa riešenia

Každý obchodník potrebuje v súčasnosti funkčný efektívny pokladničný systém pre bezproblémový chod svojej prevádzky a manažment podnikania. Hoci sa zdá, že jeho kúpa je z dlhodobého hľadiska finančne efektívnejšia, prenájom eKasa riešenia a pokladnice prináša zaujímavé výhody, vďaka ktorým je pre väčšinu naozaj tou lepšou voľbou. Pozrime sa na tie základné výhody, ktoré vám prenájom môže priniesť.

 

Nízke počiatočné náklady

Kúpa celého pokladničného riešenia, teda samotného hardwaru a zároveň softwaru s iným príslušenstvom môže byť finančne náročné najmä pre začínajúce malé a stredne veľké podniky. Vďaka úspore týchto nákladov viete financie alokovať na iné kritické oblasti vášho podnikania.

Mesačné výdaje

S prenájmom presne viete, koľko budete platiť za mesačnú licenciu a prenájom zariadení. Viete si ich naplánovať a žiadne iné výdaje vás následne neprekvapia (napr. v prípade opravy či výmeny zariadenia a pod.)

Pravidelné aktualizácie

Updaty a aktualizácie systému máte vďaka prenájmu v cene licencie. Nezaskočia vás tak nové povinnosti z Finančnej správy ohľadom eKasa systému, k dispozícii máte tie najnovšie systémové zmeny a nové funkcie, ktoré vám dodávateľ v rámci vašej licencie priniesol. Dodávateľ vám zvyčajne poskytuje aj najnovšie technológie, a tak sa nemusíte obávať škálovania vášho biznisu.

Dostupná technická podpora

Pomoc a podpora zo strany dodávateľa je jedným z najdôležitejších faktorov pri rozhodovaní o prenájme či kúpe pokladničného riešenia. Nemusíte sa obávať o vysoké náklady za riešenie technických problémov – aj v Papaya POS je naša technická podpora k dispozícii každý pracovný deň od 8:00 do 18:00 a v urgentných prípadoch aj cez víkendy vo vopred dohodnutých časových oknách. Technická podpora taktiež minimalizuje risk spadnutého systému na dlhšie obdobie a vie vám zabezpečiť pohodlné riešenie problémov.

Flexibilita

Dodávatelia v rámci zmlúv o prenájme poskytujú vyššiu flexibilitu a vo väčšine prípadov aj možnosť krátkodobých záväzkov. Nehodí sa však len obchodníkom pre sezónny či krátkodobý predaj (napr. prenájom zariadení na jarmok alebo festival). Aj pre kamenné prevádzky prináša výhody a vie pomôcť – začnete napríklad s lacnejšou alternatívou zariadení a licencie a po čase v prípade potreby prejdete na verziu s lepšími funkciami, ktoré vám môžu pomôcť zlepšovať a zefektívniť každodenné procesy vo vašej prevádzke.

Prenájom eKasa a pokladničných riešení a platobných termináloch je vo väčšie prípade lepšou voľbou – najmä ak sa chcete vyhnúť vysokým počiatočným nákladom, iným nákladom na opravu a výmenu zariadení či zabezpečiť si pravidelné aktualizácie vášho systému. V prípade akéhokoľvek problému je tu pre vás k dispozícii technická podpora, na ktorú sa môžete spoľahnúť. Sústrediť sa tak môžete iba na to najdôležitejšie – na vaše podnikanie a zákazníkov.

...

Čítať viac
platba online

Všetko, čo potrebujete vedieť o platobnej bráne pre váš eshop

Ako si zefektívniť transakcie na vašom eshope? Aké možnosti platieb existujú a aké majú výhody a nevýhody? V článku sa pozrieme, na čo si dať pri výbere platobnej brány pozor, vysvetlíme ich dôležitosť a možnosti, ktoré zjednodušujú cestu zákazníka pri nakupovaní.

 

Čo je to platobná brána a prečo je jej výber dôležitý pre bezproblémové fungovanie vášho eshopu?

Online nakupovanie sa v posledných rokoch stalo prioritnou cestou nákupov pre spotrebiteľov na celom svete – aj preto sa práve bezpečnosť online platieb stalo jedným z najdôležitejších faktorov pri výbere platobnej brány na online nakupovanie.

Platobná brána je platformou, ktorá prepája viacero entít. Slúži ako prostriedok medzi vaším eshopom a finančnou sieťou, ktorá umožňuje zabezpečený presun platby priamo na váš podnikateľský účet. Znie to jednoducho, no táto cesta je vcelku zložitá.

platobná brána

 

 

Ako to funguje v praxi?

V praxi zákazník pri platení zasiela svoje platobné údaje tzv. transakčnému procesorovi, ktorý dohliada na ich zabezpečenosť a posiela zašifrované údaje do systému spravovanému asociáciou platobných kariet. Vydavateľ karty (banka) v tomto štádiu kontroluje údaje a schvaľuje nákup. Informuje procesora a ten následne posiela peniaze na účet eshopu (účet podnikateľa).

Rozhodujúce faktory pri výbere platobnej brány

Bezpečnosť: ochrana a anonymita zákazníkov stojí na prvom mieste. Osobné údaje musia byť za každých okolností šifrované a chránené pred kybernetickými útokmi

Jednoduchá integrácia: Integrácia platobnej brány by mala byť jednoduchá a rýchla. Mnoho dodávateľov ponúka nielen dokumentáciu k inštalácii, ale aj priamo pluginy na váš CMS

Rýchlosť prevodu transakcie / peňazí: Dôležitým aspektom je aj rýchlosť spracovania transakcie procesorom – a teda rýchlosť prevodu peňazí na váš účet od vykonania platby na eshope. Zvyčajne býva rozmedzie od 24hodín až po 7dní a viac.

Možnosti platieb: Ponukou rozličných platobných metód vám môže zvýšiť predaje a zisky – čoraz viac zákazníkom uprednostňuje pred platbou kartou napríklad digitálnu peňaženku či kryptomenu

Responzívny dizajn a ďalšie funkcie platobnej brány: Prehľadnosť, responzívnosť a rýchlosť, možnosti ako ukladanie platobných údajov, komunikácia vo viacerých jazykoch a platba vo viacerých menách (pre potreby expanzie a fungovaní na zahraničných trhoch)

Cena: Poplatky za platobnú bránu rozlišujeme na viacerých úrovniach, no ide najmä o tieto:

Inštalácia a mesačná správa – procesor platobnej brány musí zaisťovať najmä bezpečnosť pred útokmi a bezproblémové fungovanie

Transakčné poplatky – poplatky za platby, ktoré prebehnú na eshope a ten sa pohybuje od 0,5% až do 5% za platbu (samozrejme, aj v závislosti od platobnej karty zákazníka – štandardné debetné karty ako VISA či Mastercard sa riadia jednotným cenníkom a podliehajú regulácii)

    •  

online platenie eshop

Možnosti platieb, ktoré chcete mať na vašom eshope

Kreditné / Debetné karty – najčastejšia a najrozšírenejšia platobná metóda

Digitálne peňaženky – PayPal, Apple Pay, Google Pay a iné

Bankový prevod – priama banková transakcia na účet eshopu ako alternatívna metóda najmä pre nákupy za vyššie sumy

Kryptomeny – Pre vyšší záujem a popularitu čoraz viac eshopov prijíma platby aj v kryptomene, akou je napríklad BitCoin.

Platba na splátky – viacero firiem prichádza na trh s možnosťou, kde si tovar kúpite a zaplatíte za neho neskôr v splátkach

Predplatné alebo opakované platby – ide najmä o služby, kde vám zákazník platí opakovane

PUSH platby – vytvárate krátky link, ktorý viete jednoducho poslať zákazníkovi  emailom či SMS.

 

V konkurenčnom prostredí e-commerce je kľúčové vybrať si tú správnu platobnú bránu. Jej optimalizácia a užívateľská skúsenosť dokáže ovplyvniť správanie zákazníka aj v dlhodobom horizonte – aj v tomto kroku sa totiž rozhoduje, či platbu vykoná alebo nie. Využitie komplexnej platobnej brány na vašom eshope, zahrnutie viacerých platobných metód môže zefektívniť prijímanie platieb a mať náskok pred konkurenciou.

 

Hľadáte spoľahlivé riešenie pre váš eshop? Vyberte si platobnú bránu od Papaya POS a získajte spoľahlivého partnera pre vaše podnikanie.

...

Čítať viac
ekasa povinnosť

Kto musí eKasu používať a aké sú výnimky?

Každý podnikateľ v začiatkoch svojho podnikania rieši mnohé povinnosti. Jednou z tých najdôležitejších je aj používanie registračnej pokladne a s tým spojená evidencia tržieb. Povinnosť každého podnikateľa evidovať svoje tržby upravuje zákon  298/2008 Z.z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice (ERP). Na základe tohto zákona má, až na pár výnimiek každý podnikateľ povinnosť evidovať svoje tržby a zasielať ich na portál Finančnej správy (ďalej FS). Čo je to eKasa, ako funguje odosielanie tržieb na Finančnú správu a aké sú výnimky používania eKasy? Prečítajte si článok a dozviete sa viac.

 

Čo je vlastne eKasa?

eKasa alebo ORP (Online registračná pokladnica) je každá pokladnica, ktorá je napojená na portál Finančnej správy a podnikateľ tak môže zaznamenávať svoje tržby a následne ich zasielať na portál FS. Ak chce byť dodávateľ pokladníc napojený na portál FS a predávať certifikované pokladnice, musí splniť požiadavky na ERP a prejsť certifikáciou. Na slovenskom trhu je ich mnoho a jedným z nich je aj Papaya POS. Všetky si môžete pozrieť napríklad na webe Finančnej správy.

Každá eKasa má zabudované CHDÚ alebo chránené dátové úložisko, kde sa uchovávajú všetky transakcie a tržby, ktoré prejdú pokladňou. Zabraňujú tak nekalým praktikám podnikateľov, ktorí zámerne neevidujú svoje tržby. Vďaka CHDÚ sa celá evidencia tržieb zasiela na portál FS vždy, keď je pokladnica online – to znamená, že aj v prípade, ak pokladňa nie je pripojená na internet, podnikateľ sa nemusí obávať, že sa jeho evidencia tržieb neodošle na Finančnú správu.

TIP: Ak máte svoj vlastný registračný program, ktorý dlhodobo používate, zákon o využívaní ERP taktiež upravuje a myslí aj na túto situáciu. Pripojená samostatná fiškálna tlačiareň je v tomto prípade taktiež dostačujúcim doplnkom, ako byť v súlade so zákonom.

VRP alebo alternatíva k eKasa pokladnici

Virtuálna registračná pokladnica (VRP) je bezplatnou aplikáciou Finančnej správy a je prijateľnou alternatívou eKasy. Je možné ju využívať na mobile či tablete a spolu s eKasa tlačiarňou je tak podnikateľ v súlade so zákonom o používaní ERP. Využívanie VRP však má aj svoje úskalia – musí byť neustále online, je vhodná iba pre malých podnikateľov s menším množstvom tovaru a podobne. Viac k tejto téme sme sa venovali v našom predošlom článku.

 

Kto má povinnosť využívať eKasa pokladňu a kto má výnimku?

Povinnosť využívať eKasu má každý podnikateľ, ktorý:

– prijíma platby z predaja tovaru alebo z poskytovania služieb na predajnom mieste na území SR v hotovosti alebo iným platobným prostriedkom, ktorý nahrádza hotovosť,

– prijíma platby bezhotovostným prevodom na svoj účet,

– prijíma platby ako preddavok.

Povinnosť zaznamenávať svoje tržby podľa zákona nemá podnikateľ, ktorý je v likvidácii alebo na ktorého bol vyhlásený konkurz.

Kto má výnimku z používania eKasy?

Povinnosť využívania eKasy podľa tohto zákona sa nevzťahuje na predaj:

– Cenín

– Mincí z drahých kovov

– Poštových cenín na filatelistických burzách

– Tovaru prostredníctvom predajných automatov

– Tovaru na dobierku

– Doplnkového tovaru súvisiaceho s poskytovaním poštových služieb

– Tovaru súvisiaceho s poskytovaním doplnkových služieb vo vozidlách železničnej a autobusovej dopravy, v leteckej a vodnej doprave

– Živých zvierat okrem akváriových rybičiek, exotického vtáctva, exotických zvierat, hadov, škrečkov a iných hlodavcov

– Tovaru predávaného vo vysokohorských zariadeniach, ktoré sú bez napojenia na cestnú sieť a verejnú rozvodovú sieť elektrickej energie

– Tovaru vyrobeného v rámci praktického vyučovania žiakov

Taktiež sa tento zákon nevzťahuje na služby poskytované:

– Fyzickou osobou s ťažkým zdravotným postihnutím (neplatí, ak za takúto osobu prijíma tržby fyzická osoba, ktorá nie je fyzickou osobou s ŤZP)

– Vo vysokohorských zariadeniach, ktoré sú bez napojenia na cestnú sieť a verejnú rozvodovú sieť elektrickej energie

– V rámci praktického vyučovania žiakov

– Prostredníctvom predajných automatov

Aké ďalšie povinnosti ukladá zákon?

Vklad a Výber hotovosti do/z pokladnice – každý vklad a výber hotovosti do pokladnice musí byť taktiež zaevidovaný v rámci ERP s vyhotovením dokladu ako „VKLAD“ a „VÝBER“. Viac k tejto téme sme sa venovali v našom článku. 

Neplatný doklad – označiť každý doklad ako „NEPLATNÝ DOKLAD“ v prípade, ak ho zaznamenáva v rámci skúšobnej prevádzky, po uvedení ERP do prevádzky alebo po jej oprave, v rámci zaškolenia inej osoby alebo doklady, za ktoré nie je prijatá platba

Po zaevidovaní tržby ihneď odovzdať kupujúcemu pokladničný doklad (Tomu, čo všetko musí obsahovať pokladničný doklad sme sa venovali v našom predošlom článku)

Kedy má eshop povinnosť využívať eKasu?

Podnikateľ, ktorý prevádzkuje internetový obchod je povinný využívať eKasu v prípade, že za zakúpený tovar obdržal hotovosť alebo iné platobné prostriedky nahrádzajúce hotovosť (napr. prijal platbu kartou).

Ide o situácie, kedy si spotrebiteľ objednal tovar na internetovom obchode a ako možnosť doručenia si zvolil osobný odber priamo na predajnom mieste alebo ak si tovar (napr. donáška jedla) objednal priamo k sebe domov, kde následne na dobierku zaplatí pri preberaní tovaru.

V akých situáciách eshop nemusí zaznamenávať svoje tržby pomocou eKasy?

Podnikateľ nemá povinnosť využívať eKasu a zaznamenávať svoje tržby v prípade, ak bol tovar:

Zaplatený bezhotovostne – prostredníctvom internet bankingu alebo bankovým prevodom na účet

Ak bola platba za tovar prevzatá inou osobou – kuriérom, prepravcom či na pošte

Zdroj:

Finančná spáva – Metodický pokyn k používaniu pokladnice e-kasa klient na evidenciu tržby z predaja tovaru alebo poskytnutia služby prostredníctvom internetového obchodu

Zákon č. 289/2008 Z. z.Zákon o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov

eKasa riešenia z našej ponuky obsahujú veľké množstvo funkcií. Ak sa neviete rozhodnúť, nechajte nám kontakt pre nezáväznú ponuku. Spolu vyberieme najlepšie riešenie, ktoré sa hodí práve do vašej prevádzky. 

Odoslaním formulára súhlasíte so spracovaním osobných údajov.

...

Čítať viac

Ako zmeniť údaje v eKase, ak ste sa stali platcom alebo neplatcom DPH?

 

Existuje niekoľko typov údajov v eKase, ktoré ak sú už neaktuálne, je potrebné ich nanovo nahrať. Ide o nasledujúce typy:

    •  
    • Zmena na platcu, resp. neplatcu DPH

    • Zmena adresy prevádzky spoločnosti

    • Zmena sídla spoločnosti

    • Obchodné meno spoločnosti

Ako tieto údaje môžete zmeniť?

    1. V prvom rade musíte túto zmenu nahlásiť elektronicky cez portál finančnej správy. Finančná správa vám ich zmení v nasledujúcich pracovných dňoch (zmena môže trvať až do 7 pracovných dní) – stačí si sledovať status vo svojej eKasa zóne.

    1. Následne aktualizované „identifikačné údaje“ nanovo stiahnete a nahráte do vašej eKasy (nové údaje nám zašlete na náš email podpora@papayapos.sk a my vám ich nanovo nahráme do vašej pokladne).

Ako si stiahnuť nové identifikačné údaje?

    1. V sekcii „Autorizované služby“ kliknite na „eKasa“

ekasa zona

2. V novom okne, v riadku „Kód pokladnice“ vyberte pokladňu, pre ktorú si chcete nové aktualizované údaje stiahnuť. Kliknite na „Filtrovať“. Zobrazí sa vám Detail vybranej pokladne.

3. Kliknite na „Stiahnuť identifikačné údaje.

Uložené údaje nám zašlite emailom na adresu podpora@papayapos.sk, kde uvediete taktiež názov vašej firmy a kód pokladnice. Pre nahranie nových ORP kódov potrebujeme autentifikačný súbor s heslom, nakoľko ORP kódy nahrávame ako balíček. Bez tohto súboru s heslom nebude možné vykonať zmenu eKasa údajov. Návod na stiahnutie nájdete TU.

 

Upozornenie: Nerušte svoje staré autentifikačné údaje, dokým nebudú nahraté nové eKasa údaje. Ich vymazanie by spôsobilo úplne znefunkčnenie vašej pokladnice. Deaktiváciu vykonajte až vtedy, keď pokladnicu nebudete potrebovať využívať alebo sú už nové údaje kompletne nahraté.

Blíži sa koniec platnosti vašich eKasa údajov? Prečítajte si náš článok, ako predísť znefunkčneniu vašej pokladnice aktualizovaním týchto údajov.

...

Čítať viac
maloobchod vianoce

Príručka podnikateľa v maloobchode počas Vianoc

Ako zvýšiť svoje tržby v tzv. „zlatom období“ maloobchodu?

 

Vianočná sezóna je pre každého podnikateľa skvelou príležitosťou nielen pre zviditeľnenie svojej značky a obchodu, ale najmä zvýšenie svojich tržieb na konci roka. Mnoho obchodníkov svoju pozornosť mieri na svoje e-shopy – Black Friday je spúšťačom a tiež začiatkom vrcholenia obchodných príležitosti. Pravdou však zostáva, že online priestor je v tomto období nielen najdrahší, ale spomedzi všetkých konkurentov zvykne byť o dosť ťažšie presadiť sa.

 

Ako využiť zvýšenú kúpyschopnosť a zvýšiť si svoje predaje v kamennej prevádzke?

Až 70% nakupujúcich mení svoje rozhodnutia pre kúpu darčekov na základe reklám a dokonca až 2/3 nakoniec minú viac, ako plánovali. Nehovoríme však iba o online reklamách na sociálnych sieťach. Využitím reklamných formátov priamo vo svojej prevádzke či pred ňou vie obchodník dostatočne upútať pozornosť a tak prilákať nakupujúcich. Využite reklamné ťahy, ponúknite výhodné ponuky, ako napríklad 2 za cenu 3 alebo dodatočnou zľavou pri kúpe nad určitú sumu. Nájdite vo svojej prevádzke miesto, kde takýto pútač môže zaujať čo najväčší počet ľudí a prilákajte ich tak ku vám. 

Vianočné ponuky, ktoré tvoria perfektné darčeky

Úprimne, koľko z nás vie presne, čo ide svojim najbližším kúpiť? Chcú im dopriať, no zároveň by to malo byť v rámci rozumného rozpočtu – či už ide o niečo praktické, alebo má darček hlavne potešiť. Vedeli ste však, že impulzívnosť zákazníka, ktorý nakupuje vianočné darčeky je podstatne vyššia ako bežného zákazníka? Aj práve preto nezabudnite pridať na svoj pult malé drobnosti, ktoré je jednoduché pridať do svojho košíka, k regálu so šálmi premiestnite aj rukavice a čiapky, k hrnčekom pridajte aj bylinkový čaj. Určite vás napadne mnoho ďalších z vášho sortimentu, ktoré tvoria perfektný pár. „Matching presents“ sú naozaj jednoduchou cestou, ako dosiahnuť vyššie predaje.

Darčekový poukaz je top trendom posledných rokov

Nezabudnite tiež vo svojej ponuke na darčekový poukaz. Je to jednoduché a pritom naozaj účinné. Či máte kníhkupectvo, papiernictvo či predávate potraviny, je to obľúbený darček všetkých nerozhodnutých alebo zaneprázdnených zákazníkov. Nalákate ich tak do svojej predajne aj na ďalší nákup a je pravdepodobné, že nakúpia za vyššiu sumu, aká je hodnota jeho poukazu. Vytlačte si ich viac, na menšie a väčšie sumy. A samozrejme, informujte o tom aj vašich potenciálnych zákazníkov – na sociálnych sieťach či priamo v predajni.

Detaily, ktoré z vás spravia „love brand“

Jedna vec je upútať zákazníkov počas Vianoc a zvýšiť si tak svoje predaje, druhá vec je však to, aby sa na vás nezabudlo a zákazníci vás aj naďalej, po Vianociach, neprestali navštevovať. Detaily alebo maličkosti, ktorým sa môžete stať nezabudnuteľným je viac než dosť. Zaistite zákazníkom aj balenie darčekov zdarma, vložte k darčeku svoju vizitku, personalizujte ju či poskytnite dodatočnú zľavu napríklad 10% na ďalší nákup. Spýtajte sa, pre koho je darček a odporučte podľa toho niečo navyše. Sú to jednoduché triky, ktoré vám môžu pomôcť. Nezabúdajte sa usmievať, spravte z návštevy vášho obchodu skutočný Vianočný zážitok – ukážete tak svojim zákazníkom, že aj keď sa náhlia a nestíhajú, vo vás nájdu ľudskosť a pochopenie.

V neposlednom rade, užívajte si sviatky a Vianoce v kruhu blízkych, tí sú predsa naša najväčšia inšpirácia.

...

Čítať viac

Obnova eKasa certifikátu – ako na to?

Blíži sa koniec platnosti vášho eKasa certifikátu? Aktualizujte si ho a predíďte problémom s nefunkčnou eKasou!

Každý eKasa certifikát má platnosť 2 roky od jeho vytvorenia. Ešte pred jeho exspiráciou je preto vhodné si jeho platnosť aktualizovať, obnoviť a zabezpečiť si tak plynulý prechod na nový certifikát bez akéhokoľvek znefunkčnenia pokladnice v tom najnevhodnejšom čase. Ako na to? Postupujte podľa nášho návodu krok za krokom.

 

1.Prihláste sa na portál Finančnej správy

2.Vyberte si subjekt – teda spoločnosť, pre ktorú idete aktualizovať eKasa certifikát

vyber-subjektu

3.V sekcii Autorizované služby kliknite na podsekciu eKasa

Autorizovane-sluzby

4.Na nasledujúcej obrazovke vľavo kliknite na sekciu Autentifikačné údaje

prehlad-ekasa-pokladnice

5.V tejto sekcii vidíte všetky eKasa kódy a aktuálne platné certifikáty pre vaše prevádzky a firmy

6.Vyberte si pokladnicu, pre ktorú chcete aktualizovať certifikát, následne kliknite na Možnosti a Detail pokladnice

moznosti-ekasa-pokladnice

7.Vyberte Nové autentifikačné údaje

nove-autentifikacne-udaje

8.Zadajte 2x heslo a kliknite na Vytvoriť

novy-autentifikacny-certifikat

9. Nové údaje stiahnete v sekcii Autentifikačné údaje -> Možnosti -> Prehľad autentifikačných údajov -> Stiahnuť

ako-stiahnut-autentifikacne-udaje

Tento proces môže trvať aj niekoľko minút. Medzitým stránku obnovte alebo budete automaticky presmerovaný na podstránku s prehľadom vašich žiadostí. Počkajte, kým neuvidíte „Spracovanie dokončené“.

Stiahnutie nových autentifikačných údajov nájdete v sekcii Autentifikačné údaje -> Možnosti -> Stiahnuť autentifikačné údaje

Uložené údaje nám spolu s heslom zašlite emailom, kde uvediete taktiež názov vašej firmy a kód pokladnice.

Upozornenie: Nerušte svoje staré autentifikačné údaje, dokým nebudú nahraté nové eKasa údaje. Ich vymazanie by spôsobilo úplne znefunkčnenie vašej pokladnice. Deaktiváciu vykonajte až vtedy, keď pokladnicu nebudete potrebovať využívať alebo sú už nové údaje kompletne nahraté.

Ako deaktivovať staré autentifikačné údaje z vašej pokladnice?

    1. V ľavom hlavnom menu prejdite do sekcie „Pokladnice e-kasa klient“

    1. Vyberte Detail -> vyberte pokladnicu, v ktorej chcete vymazať údaje -> Možnosti -> Zneplatniť autentifikačné údaje

Nepodarilo sa vám zaktualizovať váš certifikát? Zavolajte nám a my vám radi pomôžeme!

Zdroj: Finančná správa

...

Čítať viac
eKasa papaya

eKasa alebo VRP? Ako si vybrať?

Začínate podnikať a neviete sa zorientovať v ponuke pokladničných riešení a množstve produktov na trhu?  Hľadáte pre svoje podnikanie jednoduché riešenie, no zároveň chcete byť v súlade so zákonom a mať všetko na poriadku pred Finančnou správou? Aké sú rozdiely medzi eKasa riešením a VRP – virtuálnou registračnou pokladnicou? Poradíme vám, aké základné otázky je potrebné si položiť pred tým, ako spravíte finálne rozhodnutie.

 

Kedy je pre vás vhodnejšia Virtuálna registračná pokladňa – VRP 2.0?

VRP

 

Riešenie VRP je bezplatnou aplikáciou Finančnej správy, vďaka ktorej zaznamenávate každú transakciu na vašej prevádzke. Všetky informácie zasielate automaticky na Finančnú správu. Ste tak v súlade so zákonom o eKase a zároveň nemusíte investovať do profesionálnejších pokladničných riešení. Stačí vám váš mobilný telefón a tlačiareň dokladov.

 

VRP riešenie je vhodné pre takmer všetky menšie typy podnikania. Ak otvárate menšiu kaviareň, obchod alebo ponúkate služby, kde nepotrebujete tlačiť denne množstvo dokladov, nepotrebujete skladový systém či napojenie na iné aplikácie, VRP môže byť pre vás to pravé riešenie.

 

Na druhej strane, v prípade, že chcete svoje podnikanie ďalej rozvíjať, ponúkať zákazníkom platbu kartou, evidovať si svoje skladové zásoby či mať prehľad o všetkých predajoch cez vzdialený prístup, VRP takéto možnosti neponúka a preto aj komplikuje samotný rozvoj podnikania.

 

Dnes sa už aj preto dodávatelia prispôsobili potrebám menších prevádzok a menších podnikateľov a ponúkajú možnosť využívania bezplatnej aplikácie VRP na svojich zariadeniach, čo prináša množstvo výhod a zároveň podnikateľovi šetrí náklady:

– V zariadení, kde využívate VRP máte zároveň integrovaný platobný terminál, ktorý viete využívať aj bezkontaktne

– Praktické mobilné zariadenie nahrádza váš mobilný telefón a tak sa nemusíte obávať, že budete mať na prevádzke ďalšie kusy zariadení

– Ak sa tak rozhodnete, jednoducho viete prejsť z VRP na eKasa riešenie, dokonca v rámci toho istého zariadenia, pričom vám zostanú všetky vaše dáta

Výhody riešenia VRP

– Vhodné pre začínajúcich a menších podnikateľov s menším počtom položiek (max 100 účteniek denne)

Nízka prvotná investícia – počiatočné náklady sú veľmi nízke, stačí si dokúpiť eKasa tlačiareň na pokladničné doklady

Stačí vám váš mobilný telefón alebo tablet s pripojením na internet

– Všetky dáta sú zálohované v cloude

Nevýhody VRP riešenia

Časté prihlasovanie do aplikácie (takmer pred každým účtovaním, čo zaberá čas)

– Potrebné byť neustále online – v prípade výpadku internetu je nutné vypisovať pre zákazníka paragon

– Pri výpadku je nutné následne všetky bločky nahodiť ručne a odoslať na Finančnú správu

– Pri nesprávnom zadávaní prihlasovacích údajov sa aplikácia môže na čas zablokovať

– Nie je možné pripojiť žiadne externé príslušenstvo (platobný terminál, skener a pod.)

  •  

Kedy si vybrať eKasa pokladničné riešenie?

Profesionálne eKasa systémy sú sofistikovanými pokladničnými riešeniami, vďaka ktorým si viete váš predaj zautomatizovať, prepájať medzi viacerými zariadeniami, prevádzkami či napojiť na ďalšie aplikácie. Riešenia eKasa sú prepojené na portál Finančnej správy a taktiež sú sem transakcie automaticky zasielané.  

Sú vhodné pre každý typ podnikania a prevádzky, no na rozdiel od VRP ponúkajú mnohé možnosti a funkcionality, ktoré vám vedia zjednodušiť každodenné aktivity a procesy vo vašom podnikaní.

Rýchle účtovanie vám pomôže najmä ak potrebujete vybaviť väčšie množstvo objednávok

– Manažujete si svoju prevádzku, prehliadate reporty či spravujete transakcie cez vzdialený prístup

– Jednoducho si pripojíte platobný terminál, tlačiareň dokladov, skener či pokladničnú zásuvku na hotovosť

Skladový systém vám umožní rýchly prehľad vášho tovaru na sklade, okamžite zistíte, čo vám chýba či ktorý tovar sa nepredáva

– Prepojenie viacerých zariadení je ideálne, ak máte väčšiu prevádzku, obchod, personál alebo viaceré prevádzky

Prepojenie na hotelové, reštauračné či rozvozové aplikácie – všetko viete mať v rámci jedného integrovaného riešenia.

eKasa papaya

Výhody eKasa riešenia (online registračná pokladnica – ORP)

– Ideálne riešenie pre podnikateľov s väčším počtom položiek či častým blokovaním (až do 10.000 položiek)

– Možnosť pripojenia externých zariadení – platobný terminál, skener, tlačiareň alebo zásuvka na hotovosť

– Funguje aj v offline režime bez pripojenia na internet. Všetky údaje sa ukladajú v CHDÚ (chránené dátové úložisko) a záloha následne prebehne hneď po pripojení na internet

Nevýhody ORP

Vyššia prvotná investícia

Ak je pre vás eKasa riešenie vhodnejšie, stále máte na výber z množstva produktov a licencií – viete si tak jednoducho vyskladať presne také, aké potrebujete. Vyskúšajte náš konfigurátor pokladničného riešenia a vďaka pár odpovediam vám náš systém vygeneruje ideálne riešenie pre vaše podnikanie.

Aké otázky si položiť pri rozhodovaní medzi eKasa pokladňou a VRP?

Aké sú potreby môjho podnikania? Ktoré funkcionality mi pomôžu a čo naopak nepotrebujem?

– Aká veľká je moja prevádzka/kamenný obchod? Koľko dokladov denne spravím?

Plánujem do budúcna svoje podnikanie rozširovať? Dokáže sa tento systém prispôsobiť v prípade expanzie a rastu?

– Aké mám náklady na prevádzku a ktoré riešenie si tak viem dovoliť?

– Kto bude primárnym používateľom pokladničného riešenia?

– Aké mám požiadavky na hardware? Potrebujem aj iné externé komponenty a sú kompatibilné s týmto riešením?

– Budem potrebovať integráciu aj s inými systémami?

 

Zodpovedanie týchto otázok vám pomôže nielen pri výbere, ale vám najmä predstaví základné body, na ktoré by ste nemali zabudnúť pri rozhodovaní. Náš tím v Papaya POS vám je k dispozícii, pri zodpovedaní každej ďalšej otázky. Kontaktujte nás mailom alebo telefonicky, sme tu pre Vás.

...

Čítať viac
platobny terminal v kaviarni

Váhate, či si do prevádzky zaviesť platobný terminál? Prečo sa nebáť poplatkov z transakcií?

Poplatky za platobné terminály môžu byť veľkým strašiakom nielen pre malé, ale aj väčšie prevádzky. Každá platba kartou so sebou nesie totiž poplatok za transakciu, a tak je úplne pochopiteľné, že podnikatelia nechcú zo svojich tržieb platiť ďalšie poplatky. Prečo sa to teda stále oplatí a čoraz viac prevádzok akceptuje platby kartou alebo mobilom?

 

platobny terminal v kaviarni

V článku nájdete:

1. Prečo zákazníci míňajú pri platbe kartou viac a prečo sa nebáť poplatkov?

2. Ako získať viac zákazníkov vďaka akceptovaniu platobných kariet?

3. Ako vám POS terminál ušetrí čas?

 

Prečo zákazníci míňajú pri platbe kartou viac a prečo sa nebáť poplatkov za platobný terminál?

V prvom rade je potrebné si uvedomiť rýchly rozvoj a digitalizáciu platieb. Zákazník tak už má okrem hotovosti ďalšie možností platieb – kartou, mobilom či hodinkami s Google Pay a Apple Pay aplikáciou, platbou prostredníctvom webového linku či dokonca vďaka QR kódu. Rast možností a rýchlo rastúci trend tak spôsobuje, že čoraz viac ľudí jednoducho v peňaženke hotovosť nenosí a keď tak, úplne minimálne. Bankomaty sú na ústupe, už ich nevidno na každom rohu a poplatky za výbery sú čoraz vyššie. 

Ďalším významným faktorom v prospech platby kartou je však psychologický efekt. Pri platbe v hotovosti držíme peniaze fyzicky v rukách a citeľne vnímame, že nám z peňaženky ubúdajú. Na druhej strane, pri platbe kartou alebo telefónom je takáto transakcia oveľa abstraktnejšia. Zákazník ju nevníma tak intenzívne, pretože má pocit, že nemíňa naozajstné peniaze, a tak je ochotný utratiť viac – tým pádom ho to až tak v daný moment „nebolí“.

Potvrdzuje to napríklad aj výskum, podľa ktorého ľudia pri použití kreditných kariet míňajú o 12 % až 18 % viac peňazí ako pri platbe hotovosťou. Dôkazom sú aj rôzne ďalšie štúdie, ktoré opisujú, ako návštevníci reštaurácií dávajú v priemere o 4,3 % vyššie prepitné len z toho dôvodu, že na podnose s účtom zbadajú logo kreditnej karty. Spoločnosť McDonald’s dokonca uviedla, že pri použití kreditných kariet dosahuje priemerná hodnota objednávky 7 USD, kým pri platbe hotovosťou to je iba 4,50 USD.

 

Ako to vyzerá v praxi?

Ak máte priemerné tržby 1000 €, podľa týchto štúdií vám vďaka akceptovaniu platobných kariet narastú tržby minimálne o 12%, čo robí v tomto prípade 120€ navyše. Ak by aj všetky boli platené kartou a poplatok za transakciu by bol 0,99%, mesačne by ste za poplatky zaplatili spolu iba 11,09€ a váš zisk by tak narástol až o 108,91€ mesačne – a to už nie je vôbec málo.  

Štúdie jasne naznačujú, že možnosť platby kartou má vplyv na zákaznícke správanie. Aj keď s využívaním POS terminálu prichádzajú určité poplatky, dlhodobé výhody zavedenia platobného terminálu jednoznačne prevyšujú tieto náklady. Akceptovanie kreditných kariet ako platobnej metódy vám totiž ako podnikateľovi prinesie vyššie zisky a väčšiu konkurencieschopnosť na trhu, aj napriek tomu, že ide o menšiu či lokálnu prevádzku s pravidelnými hosťami.

 

Ako získať viac zákazníkov vďaka akceptovaniu platobných kariet?

 

zakaznici v kaviarni

 

Určite ste sa už aspoň raz ocitli v situácii, keď ste mali záujem o nákup v obchode, na trhu alebo v stánku, no platba kartou nebola možná. Vy ste pri sebe zrovna nemali žiadnu hotovosť, čo vás nútilo buď sa vybrať k najbližšiemu bankomatu, alebo sa obrátiť na konkurenciu, ktorá platbu kartou akceptovala. Takýmto spôsobom predajca stratil potenciálneho zákazníka len preto, že ponúkal obmedzené možnosti platby. Podobným situáciám sa dá vďaka využívaniu POS terminálu účinne predísť.

Akceptovanie platieb kartou vám tiež pomôže prilákať potenciálnych zákazníkov. Pre mnohých z nich je platba kartou znakom dôveryhodnosti, kvality služieb a modernosti predajcu. V skutočnosti až 78 % zákazníkov preferuje platbu kartou oproti platbe v hotovosti. Ak teda využívate POS terminál, vaši zákazníci sa môžu spoľahnúť na rýchly, bezproblémový a pohodlný nákup.

 

Ako vám POS terminál ušetrí čas?

O tom, čo je POS terminál, kedy ho uprednostniť a ako si vybrať ten správny, sme písali už v tomto blogovom článku. Aké výhody však prináša jeho využívanie?

Jednou z hlavných výhod používania POS terminálu je časová úspora, ktorú prináša na viacerých úrovniach. Uľahčuje sledovanie a analýzu všetkých transakcií, máte neustály prístup k informáciám v digitálnej podobe, ide zväčša o rýchle a bezdotykové transakcie, eliminujete chybovosť pri prepočítavaní hotovosti či riziko straty.

Pri prepojení platobného terminálu s eKasou dokonca terminál automatizuje proces zadávania sumy. Ušetríte tak čas, ktorý by ste inak strávili jej manuálnym zadávaním do registračnej pokladnice.

Okrem šetrenia času a efektivity so sebou využívanie POS terminálu prináša aj ďalšiu skvelú výhodu a tou je flexibilita. Jeho prenosný dizajn vám umožňuje používať ho prakticky kdekoľvek – či už vo vašom obchode, na trhoch, alebo na podujatiach mimo vášho bežného prostredia. Táto flexibilita vám otvára nové možnosti pre rozširovanie vášho podnikania a zlepšenie zákazníckeho servisu.

 

Podnikajte bez starostí s Papaya POS 

Potrebujete poradiť pri hľadaní eKasy či terminálu? V Papaya POS máme dlhoročné skúsenosti s poskytovaním spoľahlivých platobných riešení pre malé, stredné aj veľké podniky. Medzi našich spokojných klientov patrí napríklad Foxford, iZlato, Regal burger, La Donuteria, Hotel Sliezsky Dom či Národný futbalový štadión. Prezrite si našu ponuku eKás či terminálov. Otázky vám ochotne zodpovieme na čísle +421 905 904 533, alebo sa nám napíšte e-mail na info@papayapos.sk. Ak preferujete osobný kontakt, nájdete nás po celom Slovensku. Stačí osloviť niektorého z našich obchodných zástupcov.

...

Čítať viac

Vklad a výber v eKase: Čo priniesla novela zákona?

Vklady a výbery v pokladnici nie sú žiadna novinka. Vyplývali z pôvodného zákona, podľa ktorého ich bolo nutné zaevidovať ihneď po príchode do práce. Viete, čo priniesla najnovšia novela o registračnej pokladnici a aké povinnosti z nej vychádzajú? 

V článku nájdete:
1. Hotovosť sa neeviduje len v zariadení
2. Vždy majte vyhradené peniaze
3. Kedy je potrebné vykonať výber?
4. Čo s platbami kartou?
5. Najčastejšie otázky
○ Je podnikateľ povinný každý deň v pokladnici eKasa klient vykonávať vklad?
○ Má podnikateľ povinnosť robiť výber hotovosti v pokladnici?
○ Je podnikateľ povinný robiť výber v prípade prijatých tržieb prostredníctvom poukážky?
○ Vzťahuje sa novela aj na podnikateľa, ktorý vlastní VRP 2?
○ Aká vysoká pokuta vám hrozí pri porušení zákona? 

Continue Reading

...

Čítať viac

Čo je POS terminál a ako si vybrať ten správny?   

Ak si chcete udržať konkurenčnú výhodu, mali by ste prijímať platby kartou a tým prilákať aj množstvo potencionálnych zákazníkov. Preto kráčajte s dobou a uprednostnite zariadenie, ktoré vie nahradiť aj registračnú pokladnicu. Prečítajte si čo je to POS terminál, aké výhody prináša a kedy ho uprednostniť.   

V článku nájdete:
1. Čo je POS terminál
2. Aké výhody prináša POS terminál 
3. Kedy uprednostniť  POS terminál
4. Ako si vybrať správny terminál 

Continue Reading

...

Čítať viac

Čo všetko musí obsahovať pokladničný doklad?

Krabicu od topánok plnú „bločkov” mal asi každý jeden z nás. Všimli ste si ale niekedy, čo všetko takýto pokladničný doklad obsahuje? Ak podnikáte, mali by ste vedieť, čo musí byť jeho súčasťou. Prečítajte si náš článok a budete to mať v malíčku! 

V článku nájdete:
1. Čo je pokladničný doklad a aké typy poznáme
2. Kto má povinnosť vyhotoviť pokladničný doklad  
3. Povinné náležitosti pokladničného dokladu  
4. Vzorový pokladničný doklad – áno či nie? 
5. Čo môže obsahovať pokladničný doklad z eKasy 
6. Vyobrazenie pokladničného dokladu z eKasy 
7. Príjmový a výdavkový pokladničný doklad 
8. Najčastejšie otázky:  
○ Kedy treba vystaviť namiesto pokladničného dokladu paragón?
○ Čo znamená oprava a storno pokladničného dokladu?
○ V akých prípadoch je povinnosť vyhotoviť neplatný doklad?
○ Musí byť zobrazený pokladničný doklad aj pri ambulantnom predaji?
○ Aká vysoká pokuta hrozí za nepredloženie pokladničného dokladu?
9. Zapamätajte si

Continue Reading

...

Čítať viac

Ako zostaviť podnikateľský plán pre reštauráciu či inú gastro prevádzku? Krok po kroku

Uvažujete nad otvorením vlastnej reštaurácie, baru, kaviarne, pekárne či inej gastro prevádzky? Alebo už podnikáte, no potrebujete biznis trochu nakopnúť? Základom je dobrý plán. Poďte spolu s nami zistiť, kedy je podnikateľský plán potrebný, aké tipy poznáme, aj ako ho zostaviť krok po kroku. 

V článku nájdete:
1. Čo je podnikateľský plán a aké typy poznáme
○ Tradičný podnikateľský plán
○ Startupový lean canvas podnikateľský plán
2 Najčastejšie otázky
○ Prečo má zmysel zhotovovať podnikateľský plán pre reštauráciu či inú gastro prevádzku?  
○ Kedy potrebujem podnikateľský plán? 
○ Kedy potrebujem tradičný podnikateľský plán a kedy mi stačí startupový? 
3. Zapamätajte si

...

Čítať viac

Skratky pri platobných riešeniach: Čo je to ORP, VRP alebo POS?

Začínate podnikať a zostali ste zmätení z množstva skratiek, akými sú ORP, ERP alebo VRP, ktoré so zriadením vašej pokladne alebo terminálu súvisia? Aby ste nemuseli lúštiť množstvo rôznych fór, článkov či zložitú legislatívu finančnej správy, v Papaya POS sme pre vás pripravili stručné a jasné vysvetlenie všetkých pojmov. Urobte si v nich poriadok. 

V článku nájdete:
1. Čo je ERP
2. Čo je eKasa
3. Čo je ORP 
4. Čo je VRP 
5. Čo je platobná brána 
6. Čo je POS terminál
7. Najčastejšie otázky
○ Kto je povinný používať na evidenciu tržieb ORP alebo VRP? 
○ Komu nevzniká povinnosť používania ORP alebo VRP?
○ Ako zistím, či potrebujem ORP alebo VRP? 
○ Ako postupovať pri zriaďovaní ORP? 
○ Ako postupovať pri zriaďovaní VRP? 
○ Dá sa stará ERP kasa prerobiť na novú ORP?
8. Zapamätajte si

...

Čítať viac

Keď pokladňa zadarmo nie je vôbec zadarmo.

od 1.7.2022 bude v platnosti nová zmena legislatívy, pri ktorej je nutné využívať funkcionalitu zaokrúhľovania 1 a 2 centových mincí pri predaji tovaru, hlavne teda, pokiaľ máte predajné položky končiace inak ako celou sumou alebo 5 centami. 

Táto zmena sa týka v zásade všetkých prevádzok, ktoré ORP pokladne využívajú, avšak rôzny výrobcovia pokladní sa k tejto zmene postavili “po svojom”. A tak zákazníci zisťujú, že kúpou pokladne bez ďalších mesačných poplatkov sa platenie nekončí – za servisy, update, zákaznícku linku – za všetko sa platí. Len to niekto zabudol spomenúť…

Prečo o tom píšeme?

Často sa stretávame s otázkou, prečo by mal klient platiť za svoje pokladničné riešenie, že predsa sú na trhu aj riešenia, ktoré nemajú mesačný poplatok. Predsa ste si pokladňu kúpili za veľa peňazí a nechcete už platiť nič navyše a iné riešenia vám to umožnia – teda, skutočne to máte zadarmo?

U nás za aktualizáciu neplatíte – prečo je to tak?

V našom prípade vždy dodržíme to, čo deklarujeme a na čom sa dohodneme – v mesačnom balíčku (už od 12€ mesačne), nie je nutné vykonávať žiadne “povinné” servisné prehliadky, žiadne spoplatnené softvérové update, v cene je podpora priamo od nás ako výrobcu pokladne, kde sa viete dovolať (teda problém rieši priamo osoba, ktorá vie váš problém vyriešiť) a tiež vám sprístupníme vždy nové funkcionality, ktoré naši programátori spravili pre gastro, ale aj retailových klientov.

Postup aktualizácie v skratke:

  1. Zavoláte na zákaznicku linku 0905904533 alebo vás budú kontaktovať kolegovia
  2. Kolegovia vám nahrajú novú verziu aplikácie Papaya POS (zhruba 10 minút práce)
  3. Pokladňu môžete používať a budete mať aktívnu funkciu zaokrúhľovania.

AKTUALIZÁCIE VYKONÁVAME PRE VŠETKÝCH KLIENTOV A TÝM SA MÔŽE STAŤ, ŽE KOLEGOVIA NEBUDÚ MOŽNO VEDIEŤ REAGOVAŤ HNEĎ A DOHODNÚ SI S VAMI INÝ DÁTUM A ČAS – ďakujeme za pochopenie:)

...

Čítať viac
pokladničný systém a POS terminál za výhodné ceny

Takto sa to nerobí – problémy s O2 eKasou

Posledné týždne sú pre klientov O2 eKasa hektické, pretože ich dodávateľ vypol eKasu a žili pár dní v neistote a museli vypisovať paragóny. Na druhej strane ich oslovovala noname firma Kasaone, ktorá sa snaží pretlačiť na trh s pofidérnym riešením, ktoré navyše nemá certifikované na Finančnej správe.

Aby toho nebolo málo, O2 oznámilo klientom, že pre nich našlo riešenie v podobe prechodu na FiskalPro.Takto sa to naozaj nerobí…klienti O2 eKasa, mrzí nás, ako sa ku vám správajú vaši dodávatelia. Myslíme si, že by klient mal byť na prvom mieste, mať spoľahlivé riešenie, výborný support k nemu a niekoho, kto mu kedykoľvek pomôže v dobrom aj vzlom, lebo o tom je partnerstvo.

My v Papaya POS to máme v našej firemnej DNA – preto sme sa rozhodli, že vám pomôžeme. Pre každého klienta O2 eKasa máme pripravené naše vlastné eKasa riešenia so zľavou až do 30%.

V prípade záujmu píšte na obchod@papayapos.sk

...

Čítať viac
e-kasa logo

Posun prechodu na eKasu na DECEMBER

Vážení partneri,  

V prechode na eKasu došlo na včerajšom hlasovaní NR SR k definitívnemu posunu až na 1.1.2020. Prečítajte si, čo to pre Vás znamená:

1) Podmienky odkladu prechodu na eKasu na 1.1.2020
2) Výhody legislatívnej úpravy
3) Ďalší postup

1) Posun prechodu na eKasu na 1.1.2020

Včera, tj. 19.6. hlasoval parlament Slovenskej republiky o možnosti odkladu prechodu na eKasu. Dialo sa tak na návrh vlády SR, o ktorom sme Vás informovali minulý týždeň. Novelizácia zákona, ktorá nakoniec bola schválená, prináša ešte výrazne miernejšie podmienky, ako pôvodný vládny návrh. Podnikatelia, ktorí v súčasnosti využívajú ERP (teda všetci naši klienti), ich budú môcť bez penalizácie používať až do 31.12.2019, pričom odpadá pôvodne avizovaná podmienka záväznej objednávky už certifikovaného riešenia eKasa do 30.6. 2019. Podmienka, ktorá napak ostáva zachovaná, je nutnosť požiadať Finančnú správu o kód ORP.

POZOR! Povinnosť požiadať Finančnú správu o kód ORP do 30.6. 2019 ostáva!

Podmienkou možnosti odložiť prechod na eKasu až do 1.1.2020 je nutnosť požiadať Finančnú správu o tzv. kód ORP pre každú registračnú pokladnicu, ktorá bude i naďalej používaná “po starom”. Urobiť tak musíte do 30.6.2019 – máte na to teda už len 10 kalendárnych dní. 

NEZANEDBAJTE TÚTO POVINNOSŤ A VYHNITE SA POKUTÁM!

Ako požiadať o kód ORP sme uviedli v jednom z našich predchádzajúcich newsletterov. Ak ste tak ešte neurobili, splňte si túto povinnosť čo najskôr, určite však do konca tohto mesiaca. Ak tak neurobíte a i po 30.6. budete naďalej používať vašu súčasnú ERP, Finančná správa Vás bude môcť pokutovať. Jej predstavitelia už avizovali, že sa chystajú na kontroly k podnikateľom s registrovanou ERP, u ktorých po 30.6. nebudú evidovať pridelený ORP kód.

2) Výhody legislatívnej úpravy

Schválený posun prechodu na eKasu prináša výhody našim klientom i nám. 

Posun termínu prechodu na eKasu a zároveň nezavedenie povinnosti disponovať záväznou objednávkou už certifikovaného eKasa riešenie do 30.6.2019 znamená, že naši klienti majú priestor počkať na certifikáciu ďalších riešení – či už od výrobcov ich fiskálnej tlačiarne alebo od Papaya POS – a vybrať si to, ktoré pre nich bude po cenovej i vecnej stránke najvhodnejšie. 

My zasa získavame priestor na otestovanie viacerých eKasa riešení a vyladenie ich funkcionality v spolupráci s pokladničným systémom Papaya POS, aby sme našim klientom mohli umožniť čo najhladší prechod na nový spôsob evidencie tržieb. 

3) Ďalší postup

Keďže s posunom termínu prechodu na eKasu odpadá časový faktor nutnosti rýchleho objednania a inštalácie aktualizácií pokladničných systémov, nebudeme Vás už v týchto dňoch oslovovať so záväznými objednávkami. Individuálne komunikovať budeme naďalej iba s klientami, ktorí už vyjadrili záujem prejsť na eKasu čo najrýclejšie. Ak i vy máte záujem o rýchle riešenie, no zatiaľ sme Vás neoslovili, prosím, kontaktujte nás prostredníctvom emailovej adresy ekasa@papayapos.skalebo na našej zákazníckej linke 0905 904 533.

Ďalšia komunikácia z našej strany (individuálna i formou newsletteru) sa bude odvíjať najmä od toho, aké ďalšie eKasa riešenia získajú certifikáciu. Individuálne budeme klientov kontaktovať predovšetkým vtedy, keď budú k dispozícii riešenia, ktoré sa z nášho pohľadu budú javiť ako najvýhodnejšie pre ich konkrétnu prevádzku. 

...

Čítať viac
e-kasa logo

Vyhlásenie Finančnej správy eKasa

V tomto článku sa dozviete:
1. Čo musíte splniť, aby ste neboli pokutovaný
2. Aké stanovisko má finančná správa ku ekasa
3. Aké sankcie vám môže udeliť FS pri kontrole

BRATISLAVA, 12.06.2019: Termín spustenia eKasy 1.júl sa nezadržateľne blíži. K dnešnému dňu eviduje finančná správa takmer 185 000 pokladníc aktívnych v systéme eKasa. Je to 77%  zo všetkých dnes používaných pokladníc (240 000). Všetkým, ktorí si splnili svoju povinnosť a požiadali o pridelenie kódu a objednali si pokladničné riešenie, ale aj napriek tomu nemajú eKasu, vyjde finančná správa a ministerstvo financií v ústrety tým, že nebudú pokutovaní. Termín spustenia úplnej prevádzky systému eKasa však zostáva zachovaný a je ním 1.júl 2019. 

Vedenie ministerstva a finančnej správy prišlo s návrhom ako ochrániť podnikateľov pred tým, aby doplatili  na nepripravenosť výrobcov pokladničných riešení, ktorí nie sú schopní pokryť všetky objednávky na dodanie pokladnícFinančná správa preto v spolupráci s ministerstvom prijala opatrenie, ktoré je v prospech podnikateľov. 

„Podnikatelia, ktorí splnia tri základné podmienky, sa nemusia báť v prechodnom období pokutovania, ak nebudú evidovať tržby v systéme eKasa. Ale to iba za predpokladu, že požiadajú o kód eKasa do 30. júna a stiahnu si inicializačný balíček, preukážu sa záväznou nevybavenou objednávkou na certifikovanú eKasu od výrobcu a evidujú tržby v pôvodnej kase,“ vysvetlil podrobnosti o navrhovanom riešení minister financií Ladislav Kamenický. 

Finančná správa spravila všetko pre to, aby sa podnikatelia na systém eKasa mohli pripojiť. Nemá však žiadny dosah na nepripravenosť niektorých výrobcov a ich technické a ľudské kapacity. Keďže v žiadnom prípade nechce, aby situácia postihla samotných podnikateľov, ktorí za výrobcov pokladníc nenesú žiadnu vinu, rozhodla sa pre zásadný krok. 

 „Vidíme, že podnikatelia mali snahu splniť si svoje zákonné povinnosti, čoho dôkazom je vysoký počet podaných žiadostí o kód eKasa. Chceme im poskytnúť riešenie, pri ktorom nedoplatia na nepripravenosť výrobcov. Pozorne totiž sledujeme vývoj na trhu a aj my vnímame odkazy, že niektorí výrobcovia nie sú schopní dodať požadované množstvo eKás,“ informovala prezidentka finančnej správy Lenka Wittenbergerová.   

Vedenie ministerstva a finančnej správy sa tiež zhodlo, že táto situácia jasne odkryla záujmy niektorých výrobcov pokladničných riešení. Mnohí z nich si totiž prípravu pokladničného riešenia nechali na poslednú chvíľu a poniektorí sa k daňovým subjektom nesprávali transparentne a zavádzali ich. Finančná správa eviduje aj oneskorenie dodávok u softvérových domov, ktorým výrobcovia nedodali podklady v dostatočnom predstihu, prípadne čakali na výrobcov, ktorí nemajú certifikát. 

„Keďže nám na našich klientoch záleží a v žiadnom prípade nechceme ohroziť ich podnikanie,  vychádzame v ústrety požiadavkám, aby si aj naďalej mohli plniť svoje povinnosti vyplývajúce zo zákona,“ povedala prezidentka finančnej správy Wittenbergerová. 

Pri navrhnutom riešení sa novelou zákona upraví iba oblasť kontroly, termín sa nemení. Pri kontrolách nebude finančná správa do 30.septembra pokutovať podnikateľov, ktorí splnia uvedené podmienky (požiadajú o kód eKasa do 30. júna a stiahnu si inicializačný balíček, preukážu sa záväznou objednávkou na certifikovanú eKasu od výrobcu a evidujú tržbu v pôvodnej kase). Zároveň však platí, že okamžite po dodaní cerfitikovaného riešenia musia prejsť na systém eKasa.

Dokument: Tlačová správa na stiahnutie [.pdf; 133 kB; nové okno]

Finančná správa je orgánom štátnej správy v oblasti daní, poplatkov a colníctva. Úlohou FS je výber daní a cla s cieľom zabezpečiť príjmy do štátneho rozpočtu SR a EÚ. Úspešný výber daní a ciel a efektívny boj proti daňovými podvodom priniesol v uplynulých rokoch do štátnej pokladnice viac o približne 3,7 miliardy eur. Finančná správa je modernou proklientsky orientovanou inštitúciou s cieľom zintenzívniť elektronickú komunikáciu. Viac informácií nájdete na www.financnasprava.sk

...

Čítať viac
Jednoduchý a efektívny VRP E-POS

ORP, VRP a Papaya POS

V tomto newslettri sa dozviete:
1. kedy sa oplatí spraviť úpravu vašej pokladne na ekasu
2. kedy sa oplatí kúpiť si novú PLU pokladňu
3. či sa vám oplatí prejsť na VRP
4. aké sú výhody ktorého z týchto riešení

...

Čítať viac
e-kasa newsletter 3

eKasa newsletter č.3

Vážení partneri, po dlhšej odmlke by sme sa s Vami opäť radi podelili o aktuálne informácie súvisiace s príchodom eKasa: 
V tomto newslettri sa dočítate:
1. Kód ORP: o čo ide, kedy a ako si ho vyžiadať
2. Informácie ohľadom aktualizácie na eKasu

...

Čítať viac
e-kasa newsletter 2

eKasa newsletter č.2

V tomto newslettri sa dočítate:
1. Čo je nové v rámci ekasa?
2. Aké sú možnosti prechodu na eKasa?
3. Ako bude prebiehať prechod na eKasa?
4. Naše odporúčania k eKasa.

...

Čítať viac
e-kasa newsletter 1

eKasa newsletter č.1

V tomto newslettri sa dočítate:
1. Čo je ekasa
2. Aké výhody vám vyplývajú z eKasa
3. Dôležité dátumy eKasa
4. Naše odporúčania ku eKase

...

Čítať viac