Zákaznícka linka: +421 940 410 410

Publikované 9. júla 2023

Začínate podnikať a neviete sa zorientovať v ponuke pokladničných riešení a množstve produktov na trhu? Hľadáte pre svoje podnikanie jednoduché riešenie, no zároveň chcete byť v súlade so zákonom a mať všetko na poriadku pred Finančnou správou? Poradíme vám, aké základné otázky je potrebné si položiť pred tým, ako spravíte finálne rozhodnutie.

 

Kedy je pre vás vhodnejšia Virtuálna registračná pokladňa – VRP?

VRP

 

Riešenie VRP je bezplatnou aplikáciou Finančnej správy, vďaka ktorej zaznamenávate každú transakciu vo vašej predajni alebo prevádzke a všetky informácie zasielate automaticky na Finančnú správu. Ste tak v súlade so zákonom o eKase a zároveň nemusíte investovať do profesionálnejších pokladničných riešení. Stačí vám váš mobilný telefón a tlačiareň dokladov.

VRP riešenie je vhodné pre takmer všetky menšie typy podnikania. Ak otvárate menšiu kaviareň či obchodík, kde nepotrebujete tlačiť denne množstvo dokladov, nepotrebujete skladový systém či napojenie na iné aplikácie, VRP môže byť pre vás to pravé riešenie.

Na druhej strane, v prípade, že chcete svoje podnikanie ďalej rozvíjať, ponúkať zákazníkom platbu kartou, evidovať si svoje skladové zásoby či mať prehľad o všetkých predajoch cez vzdialený prístup, VRP takéto možnosti neponúka a preto aj komplikuje samotný rozvoj podnikania.

Dnes sa už aj preto dodávatelia prispôsobili potrebám menších prevádzok a menších podnikateľov a ponúkajú možnosť využívania bezplatnej aplikácie VRP na svojich zariadeniach, čo prináša množstvo výhod a zároveň podnikateľovi šetrí náklady:

– V zariadení, kde využívate VRP máte zároveň integrovaný platobný terminál, ktorý viete využívať aj bezkontaktne

– Praktické mobilné zariadenie nahrádza váš mobilný telefón a tak sa nemusíte obávať, že budete mať na prevádzke ďalšie kusy zariadení

– Ak sa tak rozhodnete, jednoducho viete prejsť z VRP na eKasa riešenie, dokonca v rámci toho istého zariadenia, pričom vám zostanú všetky vaše dáta

 

Výhody VRP

  • Vhodné pre začínajúcich a menších podnikateľov s menším počtom položiek (max 100 účteniek denne)
  • Menšia prvotná investícia – počiatočné náklady sú veľmi nízke, stačí si dokúpiť eKasa tlačiareň na pokladničné doklady
  • Stačí vám váš mobilný telefón alebo tablet s pripojením na internet
  • Všetky dáta sú zálohované v cloude

 

Nevýhody VRP riešenia

  • Časté prihlasovanie do aplikácie (takmer pred každým účtovaním, čo zaberá čas)
  • Potrebné byť neustále online – v prípade výpadku internetu je nutné vypisovať pre zákazníka paragon
  • Pri výpadku je nutné následne všetky bločky nahodiť ručne a odoslať na Finančnú správu
  • Pri nesprávnom zadávaní prihlasovacích údajov sa aplikácia môže na čas zablokovať
  • Nie je možné pripojiť žiadne externé príslušenstvo (platobný terminál, skener a pod.)
  •  

Kedy si vybrať eKasa pokladničné riešenie?

 

Profesionálne eKasa systémy sú sofistikovanými pokladničnými riešeniami, vďaka ktorým si viete váš predaj zautomatizovať, prepájať medzi viacerými zariadeniami, prevádzkami či napojiť na ďalšie aplikácie. Riešenia eKasa sú prepojené na Finančnú správu a taktiež sú sem transakcie automaticky zasielané.  

Sú vhodné pre každý typ podnikania a prevádzky, no narozdiel od VRP ponúkajú mnohé možnosti a funkcionality, ktoré vám vedia zjednodušiť každodenné aktivity a procesy vo vašom podnikaní.

 

– Rýchle účtovanie vám pomôže najmä ak potrebujete vybaviť väčšie množstvo objednávok

– Manažujete si svoju prevádzku, prehliadate reporty či spravujete transakcie cez vzdialený prístup

– Jednoducho si pripojíte platobný terminál, tlačiareň dokladov, skener či pokladničnú zásuvku na hotovosť

– Skladový systém vám umožní rýchly prehľad vášho tovaru na sklade, okamžite zistíte, čo vám chýba či ktorý tovar sa nepredáva

– Prepojenie viacerých zariadení je ideálne, ak máte väčšiu prevádzku, obchod, personál alebo viaceré prevádzky

– Prepojenie na hotelové, reštauračné či rozvozové aplikácie – všetko vieťe mať v rámci jedného integrovaného riešenia.

 

Výhody ORP

  • Ideálne riešenie pre podnikateľov s väčším počtom položiek či častým blokovaním (až do 10.000 položiek)
  • Možnosť pripojenia externých zariadení – platobný terminál, skener, tlačiareň alebo zásuvka na hotovosť
  • Funguje aj v offline režime bez pripojenia na internet. Všetky údaje sa ukladajú v CHDÚ (chránené dátové úložisko) a záloha následne prebehne hneď po pripojení na internet
  •  

Nevýhody ORP

  • Vyššia prvotná investícia
  •  

Ak je pre vás eKasa riešenie vhodnejšie, stále máte na výber z množstva produktov a licencií – viete si tak jednoducho vyskladať presne také, aké potrebujete. Vyskúšajte náš konfigurátor pokladničného riešenia a vďaka pár odpovediam vám náš systém vygeneruje ideálne riešenie pre vaše podnikanie.

 

eKasa papaya

 

Aké otázky si položiť pri rozhodovaní medzi eKasa pokladňou a VRP?

 

– Aké sú potreby môjho podnikania? Ktoré funkcionality mi pomôžu a čo naopak nepotrebujem?

– Aká veľká je moja prevádzka/kamenný obchod? Koľko dokladov denne spravím?

– Plánujem do budúcna svoje podnikanie rozširovať? Dokáže sa tento systém prispôsobiť v prípade expanzie a rastu?

– Aké mám náklady na prevádzku a ktoré riešenie si tak viem dovoliť?

– Kto bude primárnym používateľom pokladničného riešenia?

– Aké mám požiadavky na hardware? Potrebujem aj iné externé komponenty a sú kompatibilné s týmto riešením?

– Budem potrebovať integráciu aj s inými systémami?

 

Zodpovedanie týchto otázok vám pomôže nielen pri výbere, ale vám najmä predstaví základné body, na ktoré by ste nemali zabudnúť pri rozhodovaní. Náš tím v Papaya POS vám je k dispozícii, pri zodpovedaní každej ďalšej otázky. Kontaktujte nás mailom alebo telefonicky, sme tu pre Vás.