Podpora: +421 905 904 533

eKasa

Aktualita! Prechod na eKasa sa posúva až na 1.1.2020

Dňa 19.6. schválila NR SR novelizáciu zákona, ktorá umožňuje podnikateľom používajúcim „staré“ pokladne (ERP) odklad prechodu na eKasu až do konca roka 2019. Aby podnikatelia neboli za používanie ERP po pôvodnom termíne prechodu na eKasu (1.7. 2019) penalizovaní, stačí im splniť jedinú podmienku:

– Do 30.6.2019 musia cez svoju osobnú internetovú zónu na portáli Finančnej správy požiadať o pridelenie ORP kódu pre každú ERP, ktorú majú v súčasnosti registrovanú na Daňovom úrade.

Je to ústretový krok voči podnikateľom, ktorí by radi využili už zakúpené aktualizačné balíčky na fiskálne tlačiarne výrobcov, ktorí zatiaľ svoje riešenia certifikovať nestihli, alebo zatiaľ nenašli vhodné riešenie pre svoju prevádzku. V Papaya POS sme pripravení pomôcť vám identifikovať eKasa systém, ktorý pre vás bude cenovo i technicky najvýhodnejší. Neváhajte sa na nás obrátiť pre viac informácii.

Čo je to eKasa?

“eKasa” je portál Finančnej správy, ku ktorému sa najneskôr od 1.7.2019 budú musieť pripájať všetky pokladnice na Slovensku – či už ide o malé registračné pokladnice alebo profesionálne pokladničné systémy. Po novom sa totiž všetky hotovostné a kartové tržby podnikateľov budú evidovať online práve na portáli eKasa. Tým eKasa nahrádza dnešné elektronické registračné pokladnice (ERP) s fiskálnou pamäťou. Všetky sa musia zmeniť na tzv. ORP (online registračné pokladnice).

Pre používateľov virtuálnej registračnej pokladnice (VRP) sa nič nemení – tí svoje tržby evidujú online už dnes.

Od kedy sa ma to týka?

Pre nové podnikateľské subjekty ale tých, ktorí v minulosti ERP nevyužívali, je eKasa povinná od 1.4.2019. Pre všetkých ostatných je prechod na eKasu stanovený najneskôr na 1.7.2019. (pozn. 12.6. bol schválený posun prechodu na eKasu na 1.10.2019 pri splnení vymedzených podmienok, viz. vyššie).

Ako to funguje v praxi?

Online registračná pokladnica (ORP):

(1) musí byť schopná odosielať účty online na portál finančnej správy eKasa v momente ich vystavenia. Za týmto musí byť pripojená k internetu a disponovať softvérom (tzv. „eKasa klient“), ktorý zabezpečí komunikáciu s portálom Finančnej správy eKasa.

(2) musí všetky tlačené doklady zároveň ukladať lokálne na tzv. „chránené dátové úložisko“, kam sa informácie o pokladničných dokladoch budú nezmazateľne zapisovať, aby účty uzavreté v čase výpadku internetu nebolo možné zmazať pred tým, ako sa internetové pripojenie obnoví.

Vyššie zmienený softvér eKasa klient a chránené dátové úložisko musí výrobca pokladnice certifikovať na Finančnej správe. Papaya POS spolupracuje so spoločnosťami, ktoré majú svoje zariadenia scertifikované podľa potreby na eKasa. Zoznam doposiaľ certifikovaných riešení nájdete tu:

Ako prejdem na eKasu?

Papaya POS má pre svojich klientov pripravené certifikované riešenie: každý existujúci klient bude prevedený na eKasu podľa osobne dohodnutých časových horizontov. Klientov za týmto účelom postupne kontaktujeme a plánujeme aktualizáciu.

Novým záujemcom pomôžeme vybrať si najvhodnejšie riešenie pre ich podnikanie za najvýhodnejších možných cenových podmienok – či už ide kompletný pokladničný systém Papaya POS alebo VRP namiesto starých, tlačítkových pokladníc.

Koľko ma to bude stáť?

Existujúci klienti sa pri aktualizácii vojdú do 150 – 180 EUR, v závislosti na ich súčasnom HW riešení.

Novým záujemcom ponúkame kompletný pokladničný systém už od 250 EUR za HW bez viazanosti, s mesačným paušálom za 21 EUR mesačne. O cenách riešení Papaya POS sa dozviete viac v našom Cenníku. Ak to je relevantné, radi s vami prediskutujeme i možnosti využitia vášho existujúceho HW.

Má Papaya POS nejaké obmedzenie s ohľadom na formu internetového pripojenia?

Papaya POS má v ponuke riešenia pre pripojenie k internetu pomocou WiFi, LAN siete alebo mobilných dát. Kontaktujte nás a pomôžeme vám vybrať riešenie vhodné pre podmienky vašej prevádzky.    

Čo ak potrebujem mobilné riešenie alebo riešenie pre občasné akcie?

V mnohých prípadoch pre vás bude dostačujúca virtuálna registračná pokladnica (VRP) – naše riešenie umožňujúce i prijímanie platieb cez platobný terminál SumUp nájdete tu.

Ak už viete, že VRP vo vašich podmienkach „nestíha“ a na príležitostné akcie by ste potrebovali výkonnejšiu ORP, Papaya POS ponúka i možnosť prenájmu ORP. V prípade záujmu nás neváhajte kontaktovať. 


Prečítajte si viac o eKase

0