Zákaznícka linka: +421 940 410 410

Publikované 16. novembra 2023

Ako zvýšiť svoje tržby v tzv. „zlatom období“ maloobchodu?

Vianočná sezóna je pre každého podnikateľa skvelou príležitosťou nielen pre zviditeľnenie svojej značky a obchodu, ale najmä zvýšenie svojich tržieb na konci roka. Mnoho obchodníkov svoju pozornosť mieri na svoje e-shopy – Black Friday je spúšťačom a tiež začiatkom vrcholenia obchodných príležitosti. Pravdou však zostáva, že online priestor je v tomto období nielen najdrahší, ale spomedzi všetkých konkurentov zvykne byť o dosť ťažšie presadiť sa.

Ako využiť zvýšenú kúpyschopnosť a zvýšiť si svoje predaje v kamennej prevádzke?

Až 70% nakupujúcich mení svoje rozhodnutia pre kúpu darčekov na základe reklám a dokonca až 2/3 nakoniec minú viac, ako plánovali. Nehovoríme však iba o online reklamách na sociálnych sieťach. Využitím reklamných formátov priamo vo svojej prevádzke či pred ňou vie obchodník dostatočne upútať pozornosť a tak prilákať nakupujúcich. Využite reklamné ťahy, ponúknite výhodné ponuky, ako napríklad 2 za cenu 3 alebo dodatočnou zľavou pri kúpe nad určitú sumu. Nájdite vo svojej prevádzke miesto, kde takýto pútač môže zaujať čo najväčší počet ľudí a prilákajte ich tak ku vám. 

Vianočné ponuky, ktoré tvoria perfektné darčeky

Úprimne, koľko z nás vie presne, čo ide svojim najbližším kúpiť? Chcú im dopriať, no zároveň by to malo byť v rámci rozumného rozpočtu – či už ide o niečo praktické, alebo má darček hlavne potešiť. Vedeli ste však, že impulzívnosť zákazníka, ktorý nakupuje vianočné darčeky je podstatne vyššia ako bežného zákazníka? Aj práve preto nezabudnite pridať na svoj pult malé drobnosti, ktoré je jednoduché pridať do svojho košíka, k regálu so šálmi premiestnite aj rukavice a čiapky, k hrnčekom pridajte aj bylinkový čaj. Určite vás napadne mnoho ďalších z vášho sortimentu, ktoré tvoria perfektný pár. „Matching presents“ sú naozaj jednoduchou cestou, ako dosiahnuť vyššie predaje.

Darčekový poukaz je top trendom posledných rokov

Nezabudnite tiež vo svojej ponuke na darčekový poukaz. Je to jednoduché a pritom naozaj účinné. Či máte kníhkupectvo, papiernictvo či predávate potraviny, je to obľúbený darček všetkých nerozhodnutých alebo zaneprázdnených zákazníkov. Nalákate ich tak do svojej predajne aj na ďalší nákup a je pravdepodobné, že nakúpia za vyššiu sumu, aká je hodnota jeho poukazu. Vytlačte si ich viac, na menšie a väčšie sumy. A samozrejme, informujte o tom aj vašich potenciálnych zákazníkov – na sociálnych sieťach či priamo v predajni.

Detaily, ktoré z vás spravia „love brand“

Jedna vec je upútať zákazníkov počas Vianoc a zvýšiť si tak svoje predaje, druhá vec je však to, aby sa na vás nezabudlo a zákazníci vás aj naďalej, po Vianociach, neprestali navštevovať. Detaily alebo maličkosti, ktorým sa môžete stať nezabudnuteľným je viac než dosť. Zaistite zákazníkom aj balenie darčekov zdarma, vložte k darčeku svoju vizitku, personalizujte ju či poskytnite dodatočnú zľavu napríklad 10% na ďalší nákup. Spýtajte sa, pre koho je darček a odporučte podľa toho niečo navyše. Sú to jednoduché triky, ktoré vám môžu pomôcť. Nezabúdajte sa usmievať, spravte z návštevy vášho obchodu skutočný Vianočný zážitok – ukážete tak svojim zákazníkom, že aj keď sa náhlia a nestíhajú, vo vás nájdu ľudskosť a pochopenie.

V neposlednom rade, užívajte si sviatky a Vianoce v kruhu blízkych, tí sú predsa naša najväčšia inšpirácia.