Zákaznícka linka: +421 940 410 410

platba online

Všetko, čo potrebujete vedieť o platobnej bráne pre váš eshop

Ako si zefektívniť transakcie na vašom eshope? Aké možnosti platieb existujú a aké majú výhody a nevýhody? V článku sa pozrieme, na čo si dať pri výbere platobnej brány pozor, vysvetlíme ich dôležitosť a možnosti, ktoré zjednodušujú cestu zákazníka pri nakupovaní.

 

Čo je to platobná brána a prečo je jej výber dôležitý pre bezproblémové fungovanie vášho eshopu?

Online nakupovanie sa v posledných rokoch stalo prioritnou cestou nákupov pre spotrebiteľov na celom svete – aj preto sa práve bezpečnosť online platieb stalo jedným z najdôležitejších faktorov pri výbere platobnej brány na online nakupovanie.

Platobná brána je platformou, ktorá prepája viacero entít. Slúži ako prostriedok medzi vaším eshopom a finančnou sieťou, ktorá umožňuje zabezpečený presun platby priamo na váš podnikateľský účet. Znie to jednoducho, no táto cesta je vcelku zložitá.

platobná brána

 

 

Ako to funguje v praxi?

V praxi zákazník pri platení zasiela svoje platobné údaje tzv. transakčnému procesorovi, ktorý dohliada na ich zabezpečenosť a posiela zašifrované údaje do systému spravovanému asociáciou platobných kariet. Vydavateľ karty (banka) v tomto štádiu kontroluje údaje a schvaľuje nákup. Informuje procesora a ten následne posiela peniaze na účet eshopu (účet podnikateľa).

Rozhodujúce faktory pri výbere platobnej brány

Bezpečnosť: ochrana a anonymita zákazníkov stojí na prvom mieste. Osobné údaje musia byť za každých okolností šifrované a chránené pred kybernetickými útokmi

Jednoduchá integrácia: Integrácia platobnej brány by mala byť jednoduchá a rýchla. Mnoho dodávateľov ponúka nielen dokumentáciu k inštalácii, ale aj priamo pluginy na váš CMS

Rýchlosť prevodu transakcie / peňazí: Dôležitým aspektom je aj rýchlosť spracovania transakcie procesorom – a teda rýchlosť prevodu peňazí na váš účet od vykonania platby na eshope. Zvyčajne býva rozmedzie od 24hodín až po 7dní a viac.

Možnosti platieb: Ponukou rozličných platobných metód vám môže zvýšiť predaje a zisky – čoraz viac zákazníkom uprednostňuje pred platbou kartou napríklad digitálnu peňaženku či kryptomenu

Responzívny dizajn a ďalšie funkcie platobnej brány: Prehľadnosť, responzívnosť a rýchlosť, možnosti ako ukladanie platobných údajov, komunikácia vo viacerých jazykoch a platba vo viacerých menách (pre potreby expanzie a fungovaní na zahraničných trhoch)

Cena: Poplatky za platobnú bránu rozlišujeme na viacerých úrovniach, no ide najmä o tieto:

Inštalácia a mesačná správa – procesor platobnej brány musí zaisťovať najmä bezpečnosť pred útokmi a bezproblémové fungovanie

Transakčné poplatky – poplatky za platby, ktoré prebehnú na eshope a ten sa pohybuje od 0,5% až do 5% za platbu (samozrejme, aj v závislosti od platobnej karty zákazníka – štandardné debetné karty ako VISA či Mastercard sa riadia jednotným cenníkom a podliehajú regulácii)

    •  

online platenie eshop

Možnosti platieb, ktoré chcete mať na vašom eshope

Kreditné / Debetné karty – najčastejšia a najrozšírenejšia platobná metóda

Digitálne peňaženky – PayPal, Apple Pay, Google Pay a iné

Bankový prevod – priama banková transakcia na účet eshopu ako alternatívna metóda najmä pre nákupy za vyššie sumy

Kryptomeny – Pre vyšší záujem a popularitu čoraz viac eshopov prijíma platby aj v kryptomene, akou je napríklad BitCoin.

Platba na splátky – viacero firiem prichádza na trh s možnosťou, kde si tovar kúpite a zaplatíte za neho neskôr v splátkach

Predplatné alebo opakované platby – ide najmä o služby, kde vám zákazník platí opakovane

PUSH platby – vytvárate krátky link, ktorý viete jednoducho poslať zákazníkovi  emailom či SMS.

 

V konkurenčnom prostredí e-commerce je kľúčové vybrať si tú správnu platobnú bránu. Jej optimalizácia a užívateľská skúsenosť dokáže ovplyvniť správanie zákazníka aj v dlhodobom horizonte – aj v tomto kroku sa totiž rozhoduje, či platbu vykoná alebo nie. Využitie komplexnej platobnej brány na vašom eshope, zahrnutie viacerých platobných metód môže zefektívniť prijímanie platieb a mať náskok pred konkurenciou.

 

Hľadáte spoľahlivé riešenie pre váš eshop? Vyberte si platobnú bránu od Papaya POS a získajte spoľahlivého partnera pre vaše podnikanie.

...

Čítať viac
ekasa povinnosť

Kto musí eKasu používať a aké sú výnimky?

Každý podnikateľ v začiatkoch svojho podnikania rieši mnohé povinnosti. Jednou z tých najdôležitejších je aj používanie registračnej pokladne a s tým spojená evidencia tržieb. Povinnosť každého podnikateľa evidovať svoje tržby upravuje zákon  298/2008 Z.z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice (ERP). Na základe tohto zákona má, až na pár výnimiek každý podnikateľ povinnosť evidovať svoje tržby a zasielať ich na portál Finančnej správy (ďalej FS). Čo je to eKasa, ako funguje odosielanie tržieb na Finančnú správu a aké sú výnimky používania eKasy? Prečítajte si článok a dozviete sa viac.

Čo je vlastne eKasa?

eKasa alebo ORP (Online registračná pokladnica) je každá pokladnica, ktorá je napojená na portál Finančnej správy a podnikateľ tak môže zaznamenávať svoje tržby a následne ich zasielať na portál FS. Ak chce byť dodávateľ pokladníc napojený na portál FS a predávať certifikované pokladnice, musí splniť požiadavky na ERP a prejsť certifikáciou. Na slovenskom trhu je ich mnoho a jedným z nich je aj Papaya POS. Všetky si môžete pozrieť napríklad na webe Finančnej správy.

Každá eKasa má zabudované CHDÚ alebo chránené dátové úložisko, kde sa uchovávajú všetky transakcie a tržby, ktoré prejdú pokladňou. Zabraňujú tak nekalým praktikám podnikateľov, ktorí zámerne neevidujú svoje tržby. Vďaka CHDÚ sa celá evidencia tržieb zasiela na portál FS vždy, keď je pokladnica online – to znamená, že aj v prípade, ak pokladňa nie je pripojená na internet, podnikateľ sa nemusí obávať, že sa jeho evidencia tržieb neodošle na Finančnú správu.

TIP: Ak máte svoj vlastný registračný program, ktorý dlhodobo používate, zákon o využívaní ERP taktiež upravuje a myslí aj na túto situáciu. Pripojená samostatná fiškálna tlačiareň je v tomto prípade taktiež dostačujúcim doplnkom, ako byť v súlade so zákonom.

VRP alebo alternatíva k eKasa pokladnici

Virtuálna registračná pokladnica (VRP) je bezplatnou aplikáciou Finančnej správy a je prijateľnou alternatívou eKasy. Je možné ju využívať na mobile či tablete a spolu s eKasa tlačiarňou je tak podnikateľ v súlade so zákonom o používaní ERP. Využívanie VRP však má aj svoje úskalia – musí byť neustále online, je vhodná iba pre malých podnikateľov s menším množstvom tovaru a podobne. Viac k tejto téme sme sa venovali v našom predošlom článku.

 

Kto má povinnosť využívať eKasa pokladňu a kto má výnimku?

Povinnosť využívať eKasu má každý podnikateľ, ktorý:

– prijíma platby z predaja tovaru alebo z poskytovania služieb na predajnom mieste na území SR v hotovosti alebo iným platobným prostriedkom, ktorý nahrádza hotovosť,

– prijíma platby bezhotovostným prevodom na svoj účet,

– prijíma platby ako preddavok.

Povinnosť zaznamenávať svoje tržby podľa zákona nemá podnikateľ, ktorý je v likvidácii alebo na ktorého bol vyhlásený konkurz.

Kto má výnimku z používania eKasy?

Povinnosť využívania eKasy podľa tohto zákona sa nevzťahuje na predaj:

– Cenín

– Mincí z drahých kovov

– Poštových cenín na filatelistických burzách

– Tovaru prostredníctvom predajných automatov

– Tovaru na dobierku

– Doplnkového tovaru súvisiaceho s poskytovaním poštových služieb

– Tovaru súvisiaceho s poskytovaním doplnkových služieb vo vozidlách železničnej a autobusovej dopravy, v leteckej a vodnej doprave

– Živých zvierat okrem akváriových rybičiek, exotického vtáctva, exotických zvierat, hadov, škrečkov a iných hlodavcov

– Tovaru predávaného vo vysokohorských zariadeniach, ktoré sú bez napojenia na cestnú sieť a verejnú rozvodovú sieť elektrickej energie

– Tovaru vyrobeného v rámci praktického vyučovania žiakov

Taktiež sa tento zákon nevzťahuje na služby poskytované:

– Fyzickou osobou s ťažkým zdravotným postihnutím (neplatí, ak za takúto osobu prijíma tržby fyzická osoba, ktorá nie je fyzickou osobou s ŤZP

– Vo vysokohorských zariadeniach, ktoré sú bez napojenia na cestnú sieť a verejnú rozvodovú sieť elektrickej energie

– V rámci praktického vyučovania žiakov

– Prostredníctvom predajných automatov

Aké ďalšie povinnosti ukladá zákon?

Vklad hotovosti do pokladnice – každý vklad hotovosti do pokladnice musí byť taktiež zaevidovaný v rámci ERP s vyhotovením dokladu ako „VKLAD“

Neplatný doklad – označiť každý doklad ako „NEPLATNÝ DOKLAD“ v prípade, ak ho zaznamenáva v rámci skúšobnej prevádzky, po uvedení ERP do prevádzky alebo po jej oprave, v rámci zaškolenia inej osoby alebo doklady, za ktoré nie je prijatá platba

Po zaevidovaní tržby ihneď odovzdať kupujúcemu pokladničný doklad (Téme, čo musí obsahovať pokladničný doklad sme sa venovali v našom predošlom článku)

Kedy má eshop povinnosť využívať eKasu?

Podnikateľ, ktorý prevádzkuje internetový obchod je povinný využívať eKasu v prípade, že za zakúpený tovar obdržal hotovosť alebo iné platobné prostriedky nahrádzajúce hotovosť (napr. prijal platbu kartou).

Ide o situácie, kedy si spotrebiteľ objednal tovar na internetovom obchode a ako možnosť doručenia si zvolil osobný odber priamo na predajnom mieste alebo ak si tovar (napr. donáška jedla) objednal priamo k sebe domov, kde následne na dobierku zaplatí pri preberaní tovaru.

V akých situáciách eshop nemusí zaznamenávať svoje tržby pomocou eKasy?

Podnikateľ má povinnosť využívať eKasu a zaznamenávať svoje tržby v prípade, ak bol tovar:

Zaplatený bezhotovostne – prostredníctvom internet bankingu alebo bankovým prevodom na účet

Ak bola platba za tovar prevzatá inou osobou – kuriérom, prepravcom či na pošte

Zdroj:

Finančná spáva – Metodický pokyn k používaniu pokladnice e-kasa klient na evidenciu tržby z predaja tovaru alebo poskytnutia služby prostredníctvom internetového obchodu

Zákon č. 289/2008 Z. z.Zákon o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov

...

Čítať viac

Ako si zmeniť údaje v eKase, ak ste sa stali platcom alebo neplatcom DPH?

Existuje niekoľko typov údajov v eKase, ktoré ak sú už neaktuálne, je potrebné ich nanovo nahrať. Ide o nasledujúce typy:

    • Zmena na platcu, resp. neplatcu DPH

    • Zmena adresy prevádzky spoločnosti

    • Zmena sídla spoločnosti

    • Obchodné meno spoločnosti

Ako tieto údaje môžete zmeniť?

    1. V prvom rade musíte túto zmenu nahlásiť elektronicky cez portál finančnej správy. Finančná správa vám ich zmení v nasledujúcich pracovných dňoch (zmena môže trvať až do 7 pracovných dní) – stačí si sledovať status vo svojej eKasa zóne.

    1. Následne aktualizované „identifikačné údaje“ nanovo stiahnete a nahráte do vašej eKasy (nové údaje nám zašlete na náš email podpora@papayapos.sk a my vám ich nanovo nahráme do vašej pokladne).

Ako si stiahnuť nové identifikačné údaje?

    1. V sekcii „Autorizované služby“ kliknite na „eKasa“

ekasa zona

2. V novom okne, v riadku „Kód pokladnice“ vyberte pokladňu, pre ktorú si chcete nové aktualizované údaje stiahnuť. Kliknite na „Filtrovať“. Zobrazí sa vám Detail vybranej pokladne.

3. Kliknite na „Stiahnuť identifikačné údaje.

Uložené údaje nám zašlite emailom na adresu podpora@papayapos.sk, kde uvediete taktiež názov vašej firmy a kód pokladnice. Pre nahranie nových ORP kódov potrebujeme autentifikačný súbor s heslom, nakoľko ORP kódy nahrávame ako balíček. Bez tohto súboru s heslom nebude možné vykonať zmenu eKasa údajov. Návod na stiahnutie nájdete TU.

 

Upozornenie: Nerušte svoje staré autentifikačné údaje, dokým nebudú nahraté nové eKasa údaje. Ich vymazanie by spôsobilo úplne znefunkčnenie vašej pokladnice. Deaktiváciu vykonajte až vtedy, keď pokladnicu nebudete potrebovať využívať alebo sú už nové údaje kompletne nahraté.

Blíži sa koniec platnosti vašich eKasa údajov? Prečítajte si náš článok, ako predísť znefunkčneniu vašej pokladnice aktualizovaním týchto údajov.

...

Čítať viac

Príručka podnikateľa v maloobchode počas Vianoc

Ako zvýšiť svoje tržby v tzv. „zlatom období“ maloobchodu?

Vianočná sezóna je pre každého podnikateľa skvelou príležitosťou nielen pre zviditeľnenie svojej značky a obchodu, ale najmä zvýšenie svojich tržieb na konci roka. Mnoho obchodníkov svoju pozornosť mieri na svoje e-shopy – Black Friday je spúšťačom a tiež začiatkom vrcholenia obchodných príležitosti. Pravdou však zostáva, že online priestor je v tomto období nielen najdrahší, ale spomedzi všetkých konkurentov zvykne byť o dosť ťažšie presadiť sa.

Ako využiť zvýšenú kúpyschopnosť a zvýšiť si svoje predaje v kamennej prevádzke?

Až 70% nakupujúcich mení svoje rozhodnutia pre kúpu darčekov na základe reklám a dokonca až 2/3 nakoniec minú viac, ako plánovali. Nehovoríme však iba o online reklamách na sociálnych sieťach. Využitím reklamných formátov priamo vo svojej prevádzke či pred ňou vie obchodník dostatočne upútať pozornosť a tak prilákať nakupujúcich. Využite reklamné ťahy, ponúknite výhodné ponuky, ako napríklad 2 za cenu 3 alebo dodatočnou zľavou pri kúpe nad určitú sumu. Nájdite vo svojej prevádzke miesto, kde takýto pútač môže zaujať čo najväčší počet ľudí a prilákajte ich tak ku vám. 

Vianočné ponuky, ktoré tvoria perfektné darčeky

Úprimne, koľko z nás vie presne, čo ide svojim najbližším kúpiť? Chcú im dopriať, no zároveň by to malo byť v rámci rozumného rozpočtu – či už ide o niečo praktické, alebo má darček hlavne potešiť. Vedeli ste však, že impulzívnosť zákazníka, ktorý nakupuje vianočné darčeky je podstatne vyššia ako bežného zákazníka? Aj práve preto nezabudnite pridať na svoj pult malé drobnosti, ktoré je jednoduché pridať do svojho košíka, k regálu so šálmi premiestnite aj rukavice a čiapky, k hrnčekom pridajte aj bylinkový čaj. Určite vás napadne mnoho ďalších z vášho sortimentu, ktoré tvoria perfektný pár. „Matching presents“ sú naozaj jednoduchou cestou, ako dosiahnuť vyššie predaje.

Darčekový poukaz je top trendom posledných rokov

Nezabudnite tiež vo svojej ponuke na darčekový poukaz. Je to jednoduché a pritom naozaj účinné. Či máte kníhkupectvo, papiernictvo či predávate potraviny, je to obľúbený darček všetkých nerozhodnutých alebo zaneprázdnených zákazníkov. Nalákate ich tak do svojej predajne aj na ďalší nákup a je pravdepodobné, že nakúpia za vyššiu sumu, aká je hodnota jeho poukazu. Vytlačte si ich viac, na menšie a väčšie sumy. A samozrejme, informujte o tom aj vašich potenciálnych zákazníkov – na sociálnych sieťach či priamo v predajni.

Detaily, ktoré z vás spravia „love brand“

Jedna vec je upútať zákazníkov počas Vianoc a zvýšiť si tak svoje predaje, druhá vec je však to, aby sa na vás nezabudlo a zákazníci vás aj naďalej, po Vianociach, neprestali navštevovať. Detaily alebo maličkosti, ktorým sa môžete stať nezabudnuteľným je viac než dosť. Zaistite zákazníkom aj balenie darčekov zdarma, vložte k darčeku svoju vizitku, personalizujte ju či poskytnite dodatočnú zľavu napríklad 10% na ďalší nákup. Spýtajte sa, pre koho je darček a odporučte podľa toho niečo navyše. Sú to jednoduché triky, ktoré vám môžu pomôcť. Nezabúdajte sa usmievať, spravte z návštevy vášho obchodu skutočný Vianočný zážitok – ukážete tak svojim zákazníkom, že aj keď sa náhlia a nestíhajú, vo vás nájdu ľudskosť a pochopenie.

V neposlednom rade, užívajte si sviatky a Vianoce v kruhu blízkych, tí sú predsa naša najväčšia inšpirácia.

...

Čítať viac

Obnova eKasa certifikátu – ako na to?

Blíži sa koniec platnosti vášho eKasa certifikátu? Aktualizujte si ho a predíďte problémom s nefunkčnou eKasou!

Každý eKasa certifikát má platnosť 2 roky od jeho vytvorenia. Ešte pred jeho exspiráciou je preto vhodné si jeho platnosť aktualizovať, obnoviť a zabezpečiť si tak plynulý prechod na nový certifikát bez akéhokoľvek znefunkčnenia pokladnice v tom najnevhodnejšom čase. Ako na to? Postupujte podľa nášho návodu krok za krokom.

1.Prihláste sa na portál Finančnej správy

2.Vyberte si subjekt – teda spoločnosť, pre ktorú idete aktualizovať eKasa certifikát

vyber-subjektu

3.V sekcii Autorizované služby kliknite na podsekciu eKasa

Autorizovane-sluzby

4.Na nasledujúcej obrazovke vľavo kliknite na sekciu Autentifikačné údaje

prehlad-ekasa-pokladnice

5.V tejto sekcii vidíte všetky eKasa kódy a aktuálne platné certifikáty pre vaše prevádzky a firmy

6.Vyberte si pokladnicu, pre ktorú chcete aktualizovať certifikát, následne kliknite na Možnosti a Detail pokladnice

moznosti-ekasa-pokladnice

7.Vyberte Nové autentifikačné údaje

nove-autentifikacne-udaje

8.Zadajte 2x heslo a kliknite na Vytvoriť

novy-autentifikacny-certifikat

9. Nové údaje stiahnete v sekcii Autentifikačné údaje -> Možnosti -> Prehľad autentifikačných údajov -> Stiahnuť

ako-stiahnut-autentifikacne-udaje

Tento proces môže trvať aj niekoľko minút. Medzitým stránku obnovte alebo budete automaticky presmerovaný na podstránku s prehľadom vašich žiadostí. Počkajte, kým neuvidíte „Spracovanie dokončené“.

Stiahnutie nových autentifikačných údajov nájdete v sekcii Autentifikačné údaje -> Možnosti -> Stiahnuť autentifikačné údaje

Uložené údaje nám spolu s heslom zašlite emailom, kde uvediete taktiež názov vašej firmy a kód pokladnice.

Upozornenie: Nerušte svoje staré autentifikačné údaje, dokým nebudú nahraté nové eKasa údaje. Ich vymazanie by spôsobilo úplne znefunkčnenie vašej pokladnice. Deaktiváciu vykonajte až vtedy, keď pokladnicu nebudete potrebovať využívať alebo sú už nové údaje kompletne nahraté.

Ako deaktivovať staré autentifikačné údaje z vašej pokladnice?

  1. V ľavom hlavnom menu prejdite do sekcie „Pokladnice e-kasa klient“
  2. Vyberte Detail -> vyberte pokladnicu, v ktorej chcete vymazať údaje -> Možnosti -> Zneplatniť autentifikačné údaje

Nepodarilo sa vám zaktualizovať váš certifikát? Zavolajte nám a my vám radi pomôžeme!

Zdroj: Finančná správa

...

Čítať viac
eKasa papaya

eKasa alebo VRP? Ako si vybrať?

Začínate podnikať a neviete sa zorientovať v ponuke pokladničných riešení a množstve produktov na trhu? Hľadáte pre svoje podnikanie jednoduché riešenie, no zároveň chcete byť v súlade so zákonom a mať všetko na poriadku pred Finančnou správou? Poradíme vám, aké základné otázky je potrebné si položiť pred tým, ako spravíte finálne rozhodnutie.

 

Kedy je pre vás vhodnejšia Virtuálna registračná pokladňa – VRP?

VRP

 

Riešenie VRP je bezplatnou aplikáciou Finančnej správy, vďaka ktorej zaznamenávate každú transakciu vo vašej predajni alebo prevádzke a všetky informácie zasielate automaticky na Finančnú správu. Ste tak v súlade so zákonom o eKase a zároveň nemusíte investovať do profesionálnejších pokladničných riešení. Stačí vám váš mobilný telefón a tlačiareň dokladov.

VRP riešenie je vhodné pre takmer všetky menšie typy podnikania. Ak otvárate menšiu kaviareň či obchodík, kde nepotrebujete tlačiť denne množstvo dokladov, nepotrebujete skladový systém či napojenie na iné aplikácie, VRP môže byť pre vás to pravé riešenie.

Na druhej strane, v prípade, že chcete svoje podnikanie ďalej rozvíjať, ponúkať zákazníkom platbu kartou, evidovať si svoje skladové zásoby či mať prehľad o všetkých predajoch cez vzdialený prístup, VRP takéto možnosti neponúka a preto aj komplikuje samotný rozvoj podnikania.

Dnes sa už aj preto dodávatelia prispôsobili potrebám menších prevádzok a menších podnikateľov a ponúkajú možnosť využívania bezplatnej aplikácie VRP na svojich zariadeniach, čo prináša množstvo výhod a zároveň podnikateľovi šetrí náklady:

– V zariadení, kde využívate VRP máte zároveň integrovaný platobný terminál, ktorý viete využívať aj bezkontaktne

– Praktické mobilné zariadenie nahrádza váš mobilný telefón a tak sa nemusíte obávať, že budete mať na prevádzke ďalšie kusy zariadení

– Ak sa tak rozhodnete, jednoducho viete prejsť z VRP na eKasa riešenie, dokonca v rámci toho istého zariadenia, pričom vám zostanú všetky vaše dáta

 

Výhody VRP

  • Vhodné pre začínajúcich a menších podnikateľov s menším počtom položiek (max 100 účteniek denne)
  • Menšia prvotná investícia – počiatočné náklady sú veľmi nízke, stačí si dokúpiť eKasa tlačiareň na pokladničné doklady
  • Stačí vám váš mobilný telefón alebo tablet s pripojením na internet
  • Všetky dáta sú zálohované v cloude

 

Nevýhody VRP riešenia

  • Časté prihlasovanie do aplikácie (takmer pred každým účtovaním, čo zaberá čas)
  • Potrebné byť neustále online – v prípade výpadku internetu je nutné vypisovať pre zákazníka paragon
  • Pri výpadku je nutné následne všetky bločky nahodiť ručne a odoslať na Finančnú správu
  • Pri nesprávnom zadávaní prihlasovacích údajov sa aplikácia môže na čas zablokovať
  • Nie je možné pripojiť žiadne externé príslušenstvo (platobný terminál, skener a pod.)
  •  

Kedy si vybrať eKasa pokladničné riešenie?

 

Profesionálne eKasa systémy sú sofistikovanými pokladničnými riešeniami, vďaka ktorým si viete váš predaj zautomatizovať, prepájať medzi viacerými zariadeniami, prevádzkami či napojiť na ďalšie aplikácie. Riešenia eKasa sú prepojené na Finančnú správu a taktiež sú sem transakcie automaticky zasielané.  

Sú vhodné pre každý typ podnikania a prevádzky, no narozdiel od VRP ponúkajú mnohé možnosti a funkcionality, ktoré vám vedia zjednodušiť každodenné aktivity a procesy vo vašom podnikaní.

 

– Rýchle účtovanie vám pomôže najmä ak potrebujete vybaviť väčšie množstvo objednávok

– Manažujete si svoju prevádzku, prehliadate reporty či spravujete transakcie cez vzdialený prístup

– Jednoducho si pripojíte platobný terminál, tlačiareň dokladov, skener či pokladničnú zásuvku na hotovosť

– Skladový systém vám umožní rýchly prehľad vášho tovaru na sklade, okamžite zistíte, čo vám chýba či ktorý tovar sa nepredáva

– Prepojenie viacerých zariadení je ideálne, ak máte väčšiu prevádzku, obchod, personál alebo viaceré prevádzky

– Prepojenie na hotelové, reštauračné či rozvozové aplikácie – všetko vieťe mať v rámci jedného integrovaného riešenia.

 

Výhody ORP

  • Ideálne riešenie pre podnikateľov s väčším počtom položiek či častým blokovaním (až do 10.000 položiek)
  • Možnosť pripojenia externých zariadení – platobný terminál, skener, tlačiareň alebo zásuvka na hotovosť
  • Funguje aj v offline režime bez pripojenia na internet. Všetky údaje sa ukladajú v CHDÚ (chránené dátové úložisko) a záloha následne prebehne hneď po pripojení na internet
  •  

Nevýhody ORP

  • Vyššia prvotná investícia
  •  

Ak je pre vás eKasa riešenie vhodnejšie, stále máte na výber z množstva produktov a licencií – viete si tak jednoducho vyskladať presne také, aké potrebujete. Vyskúšajte náš konfigurátor pokladničného riešenia a vďaka pár odpovediam vám náš systém vygeneruje ideálne riešenie pre vaše podnikanie.

 

eKasa papaya

 

Aké otázky si položiť pri rozhodovaní medzi eKasa pokladňou a VRP?

 

– Aké sú potreby môjho podnikania? Ktoré funkcionality mi pomôžu a čo naopak nepotrebujem?

– Aká veľká je moja prevádzka/kamenný obchod? Koľko dokladov denne spravím?

– Plánujem do budúcna svoje podnikanie rozširovať? Dokáže sa tento systém prispôsobiť v prípade expanzie a rastu?

– Aké mám náklady na prevádzku a ktoré riešenie si tak viem dovoliť?

– Kto bude primárnym používateľom pokladničného riešenia?

– Aké mám požiadavky na hardware? Potrebujem aj iné externé komponenty a sú kompatibilné s týmto riešením?

– Budem potrebovať integráciu aj s inými systémami?

 

Zodpovedanie týchto otázok vám pomôže nielen pri výbere, ale vám najmä predstaví základné body, na ktoré by ste nemali zabudnúť pri rozhodovaní. Náš tím v Papaya POS vám je k dispozícii, pri zodpovedaní každej ďalšej otázky. Kontaktujte nás mailom alebo telefonicky, sme tu pre Vás.

...

Čítať viac
platobny terminal v kaviarni

Váhate, či si do prevádzky zaviesť platobný terminál? Prečo sa nebáť poplatkov z transakcií?

Poplatky za platobné terminály môžu byť veľkým strašiakom nielen pre malé, ale aj väčšie prevádzky. Každá platba kartou so sebou nesie totiž poplatok za transakciu, a tak je úplne pochopiteľné, že podnikatelia nechcú zo svojich tržieb platiť ďalšie poplatky. Prečo sa to teda stále oplatí a čoraz viac prevádzok akceptuje platby kartou alebo mobilom?

platobny terminal v kaviarni

V článku nájdete:

1. Prečo zákazníci míňajú pri platbe kartou viac a prečo sa nebáť poplatkov?

2. Ako získať viac zákazníkov vďaka akceptovaniu platobných kariet?

3. Ako vám POS terminál ušetrí čas?

 

Prečo zákazníci míňajú pri platbe kartou viac a prečo sa nebáť poplatkov za platobný terminál?

V prvom rade je potrebné si uvedomiť rýchly rozvoj a digitalizáciu platieb. Zákazník tak už má okrem hotovosti ďalšie možností platieb – kartou, mobilom či hodinkami s Google Pay a Apple Pay aplikáciou, platbou prostredníctvom webového linku či dokonca vďaka QR kódu. Rast možností a rýchlo rastúci trend tak spôsobuje, že čoraz viac ľudí jednoducho v peňaženke hotovosť nenosí a keď tak, úplne minimálne. Bankomaty sú na ústupe, už ich nevidno na každom rohu a poplatky za výbery sú čoraz vyššie. 

Ďalším významným faktorom v prospech platby kartou je však psychologický efekt. Pri platbe v hotovosti držíme peniaze fyzicky v rukách a citeľne vnímame, že nám z peňaženky ubúdajú. Na druhej strane, pri platbe kartou alebo telefónom je takáto transakcia oveľa abstraktnejšia. Zákazník ju nevníma tak intenzívne, pretože má pocit, že nemíňa naozajstné peniaze, a tak je ochotný utratiť viac – tým pádom ho to až tak v daný moment „nebolí“.

Potvrdzuje to napríklad aj výskum, podľa ktorého ľudia pri použití kreditných kariet míňajú o 12 % až 18 % viac peňazí ako pri platbe hotovosťou. Dôkazom sú aj rôzne ďalšie štúdie, ktoré opisujú, ako návštevníci reštaurácií dávajú v priemere o 4,3 % vyššie prepitné len z toho dôvodu, že na podnose s účtom zbadajú logo kreditnej karty. Spoločnosť McDonald’s dokonca uviedla, že pri použití kreditných kariet dosahuje priemerná hodnota objednávky 7 USD, kým pri platbe hotovosťou to je iba 4,50 USD.

 

Ako to vyzerá v praxi?

Ak máte priemerné tržby 1000 €, podľa týchto štúdií vám vďaka akceptovaniu platobných kariet narastú tržby minimálne o 12%, čo robí v tomto prípade 120€ navyše. Ak by aj všetky boli platené kartou a poplatok za transakciu by bol 0,99%, mesačne by ste za poplatky zaplatili spolu iba 11,09€ a váš zisk by tak narástol až o 108,91€ mesačne – a to už nie je vôbec málo.  

Štúdie jasne naznačujú, že možnosť platby kartou má vplyv na zákaznícke správanie. Aj keď s využívaním POS terminálu prichádzajú určité poplatky, dlhodobé výhody zavedenia platobného terminálu jednoznačne prevyšujú tieto náklady. Akceptovanie kreditných kariet ako platobnej metódy vám totiž ako podnikateľovi prinesie vyššie zisky a väčšiu konkurencieschopnosť na trhu, aj napriek tomu, že ide o menšiu či lokálnu prevádzku s pravidelnými hosťami.

 

Ako získať viac zákazníkov vďaka akceptovaniu platobných kariet?

 

zakaznici v kaviarni

 

Určite ste sa už aspoň raz ocitli v situácii, keď ste mali záujem o nákup v obchode, na trhu alebo v stánku, no platba kartou nebola možná. Vy ste pri sebe zrovna nemali žiadnu hotovosť, čo vás nútilo buď sa vybrať k najbližšiemu bankomatu, alebo sa obrátiť na konkurenciu, ktorá platbu kartou akceptovala. Takýmto spôsobom predajca stratil potenciálneho zákazníka len preto, že ponúkal obmedzené možnosti platby. Podobným situáciám sa dá vďaka využívaniu POS terminálu účinne predísť.

Akceptovanie platieb kartou vám tiež pomôže prilákať potenciálnych zákazníkov. Pre mnohých z nich je platba kartou znakom dôveryhodnosti, kvality služieb a modernosti predajcu. V skutočnosti až 78 % zákazníkov preferuje platbu kartou oproti platbe v hotovosti. Ak teda využívate POS terminál, vaši zákazníci sa môžu spoľahnúť na rýchly, bezproblémový a pohodlný nákup.

 

Ako vám POS terminál ušetrí čas?

O tom, čo je POS terminál, kedy ho uprednostniť a ako si vybrať ten správny, sme písali už v tomto blogovom článku. Aké výhody však prináša jeho využívanie?

Jednou z hlavných výhod používania POS terminálu je časová úspora, ktorú prináša na viacerých úrovniach. Uľahčuje sledovanie a analýzu všetkých transakcií, máte neustály prístup k informáciám v digitálnej podobe, ide zväčša o rýchle a bezdotykové transakcie, eliminujete chybovosť pri prepočítavaní hotovosti či riziko straty.

Pri prepojení platobného terminálu s eKasou dokonca terminál automatizuje proces zadávania sumy. Ušetríte tak čas, ktorý by ste inak strávili jej manuálnym zadávaním do registračnej pokladnice.

Okrem šetrenia času a efektivity so sebou využívanie POS terminálu prináša aj ďalšiu skvelú výhodu a tou je flexibilita. Jeho prenosný dizajn vám umožňuje používať ho prakticky kdekoľvek – či už vo vašom obchode, na trhoch, alebo na podujatiach mimo vášho bežného prostredia. Táto flexibilita vám otvára nové možnosti pre rozširovanie vášho podnikania a zlepšenie zákazníckeho servisu.

 

Podnikajte bez starostí s Papaya POS 

Potrebujete poradiť pri hľadaní eKasy či terminálu? V Papaya POS máme dlhoročné skúsenosti s poskytovaním spoľahlivých platobných riešení pre malé, stredné aj veľké podniky. Medzi našich spokojných klientov patrí napríklad Foxford, iZlato, Regal burger, La Donuteria, Hotel Sliezsky Dom či Národný futbalový štadión. Prezrite si našu ponuku eKás či terminálov. Otázky vám ochotne zodpovieme na čísle +421 905 904 533, alebo sa nám napíšte e-mail na info@papayapos.sk. Ak preferujete osobný kontakt, nájdete nás po celom Slovensku. Stačí osloviť niektorého z našich obchodných zástupcov.

...

Čítať viac

Vklad a výber v eKase: Čo priniesla novela zákona?

Vklady a výbery v pokladnici nie sú žiadna novinka. Vyplývali z pôvodného zákona, podľa ktorého ich bolo nutné zaevidovať ihneď po príchode do práce. Viete, čo priniesla najnovšia novela o registračnej pokladnici a aké povinnosti z nej vychádzajú? 

V článku nájdete:
1. Hotovosť sa neeviduje len v zariadení
2. Vždy majte vyhradené peniaze
3. Kedy je potrebné vykonať výber?
4. Čo s platbami kartou?
5. Najčastejšie otázky
○ Je podnikateľ povinný každý deň v pokladnici eKasa klient vykonávať vklad?
○ Má podnikateľ povinnosť robiť výber hotovosti v pokladnici?
○ Je podnikateľ povinný robiť výber v prípade prijatých tržieb prostredníctvom poukážky?
○ Vzťahuje sa novela aj na podnikateľa, ktorý vlastní VRP 2?
○ Aká vysoká pokuta vám hrozí pri porušení zákona? 

...

Čítať viac

Čo je POS terminál a ako si vybrať ten správny?   

Ak si chcete udržať konkurenčnú výhodu, mali by ste prijímať platby kartou a tým prilákať aj množstvo potencionálnych zákazníkov. Preto kráčajte s dobou a uprednostnite zariadenie, ktoré vie nahradiť aj registračnú pokladnicu. Prečítajte si čo je to POS terminál, aké výhody prináša a kedy ho uprednostniť.   

V článku nájdete:
1. Čo je POS terminál
2. Aké výhody prináša POS terminál 
3. Kedy uprednostniť  POS terminál
4. Ako si vybrať správny terminál 

Continue Reading

...

Čítať viac