Poplatky za platobné terminály môžu byť veľkým strašiakom nielen pre malé, ale aj väčšie prevádzky. Každá platba kartou so sebou nesie totiž poplatok za transakciu, a tak je úplne pochopiteľné, že podnikatelia nechcú zo svojich tržieb platiť ďalšie poplatky. Prečo sa to teda stále oplatí a čoraz viac prevádzok akceptuje platby kartou alebo mobilom?
V článku nájdete:
1. Prečo zákazníci míňajú pri platbe kartou viac a prečo sa nebáť poplatkov?
2. Ako získať viac zákazníkov vďaka akceptovaniu platobných kariet?
3. Ako vám POS terminál ušetrí čas?
Prečo zákazníci míňajú pri platbe kartou viac a prečo sa nebáť poplatkov za platobný terminál?
V prvom rade je potrebné si uvedomiť rýchly rozvoj a digitalizáciu platieb. Zákazník tak už má okrem hotovosti ďalšie možností platieb – kartou, mobilom či hodinkami s Google Pay a Apple Pay aplikáciou, platbou prostredníctvom webového linku či dokonca vďaka QR kódu. Rast možností a rýchlo rastúci trend tak spôsobuje, že čoraz viac ľudí jednoducho v peňaženke hotovosť nenosí a keď tak, úplne minimálne. Bankomaty sú na ústupe, už ich nevidno na každom rohu a poplatky za výbery sú čoraz vyššie.
Ďalším významným faktorom v prospech platby kartou je však psychologický efekt. Pri platbe v hotovosti držíme peniaze fyzicky v rukách a citeľne vnímame, že nám z peňaženky ubúdajú. Na druhej strane, pri platbe kartou alebo telefónom je takáto transakcia oveľa abstraktnejšia. Zákazník ju nevníma tak intenzívne, pretože má pocit, že nemíňa naozajstné peniaze, a tak je ochotný utratiť viac – tým pádom ho to až tak v daný moment „nebolí“.
Potvrdzuje to napríklad aj výskum, podľa ktorého ľudia pri použití kreditných kariet míňajú o 12 % až 18 % viac peňazí ako pri platbe hotovosťou. Dôkazom sú aj rôzne ďalšie štúdie, ktoré opisujú, ako návštevníci reštaurácií dávajú v priemere o 4,3 % vyššie prepitné len z toho dôvodu, že na podnose s účtom zbadajú logo kreditnej karty. Spoločnosť McDonald’s dokonca uviedla, že pri použití kreditných kariet dosahuje priemerná hodnota objednávky 7 USD, kým pri platbe hotovosťou to je iba 4,50 USD.
Ako to vyzerá v praxi?
Ak máte priemerné tržby 1000 €, podľa týchto štúdií vám vďaka akceptovaniu platobných kariet narastú tržby minimálne o 12%, čo robí v tomto prípade 120€ navyše. Ak by aj všetky boli platené kartou a poplatok za transakciu by bol 0,99%, mesačne by ste za poplatky zaplatili spolu iba 11,09€ a váš zisk by tak narástol až o 108,91€ mesačne – a to už nie je vôbec málo.
Štúdie jasne naznačujú, že možnosť platby kartou má vplyv na zákaznícke správanie. Aj keď s využívaním POS terminálu prichádzajú určité poplatky, dlhodobé výhody zavedenia platobného terminálu jednoznačne prevyšujú tieto náklady. Akceptovanie kreditných kariet ako platobnej metódy vám totiž ako podnikateľovi prinesie vyššie zisky a väčšiu konkurencieschopnosť na trhu, aj napriek tomu, že ide o menšiu či lokálnu prevádzku s pravidelnými hosťami.
Ako získať viac zákazníkov vďaka akceptovaniu platobných kariet?
Určite ste sa už aspoň raz ocitli v situácii, keď ste mali záujem o nákup v obchode, na trhu alebo v stánku, no platba kartou nebola možná. Vy ste pri sebe zrovna nemali žiadnu hotovosť, čo vás nútilo buď sa vybrať k najbližšiemu bankomatu, alebo sa obrátiť na konkurenciu, ktorá platbu kartou akceptovala. Takýmto spôsobom predajca stratil potenciálneho zákazníka len preto, že ponúkal obmedzené možnosti platby. Podobným situáciám sa dá vďaka využívaniu POS terminálu účinne predísť.
Akceptovanie platieb kartou vám tiež pomôže prilákať potenciálnych zákazníkov. Pre mnohých z nich je platba kartou znakom dôveryhodnosti, kvality služieb a modernosti predajcu. V skutočnosti až 78 % zákazníkov preferuje platbu kartou oproti platbe v hotovosti. Ak teda využívate POS terminál, vaši zákazníci sa môžu spoľahnúť na rýchly, bezproblémový a pohodlný nákup.
Ako vám POS terminál ušetrí čas?
O tom, čo je POS terminál, kedy ho uprednostniť a ako si vybrať ten správny, sme písali už v tomto blogovom článku. Aké výhody však prináša jeho využívanie?
Jednou z hlavných výhod používania POS terminálu je časová úspora, ktorú prináša na viacerých úrovniach. Uľahčuje sledovanie a analýzu všetkých transakcií, máte neustály prístup k informáciám v digitálnej podobe, ide zväčša o rýchle a bezdotykové transakcie, eliminujete chybovosť pri prepočítavaní hotovosti či riziko straty.
Pri prepojení platobného terminálu s eKasou dokonca terminál automatizuje proces zadávania sumy. Ušetríte tak čas, ktorý by ste inak strávili jej manuálnym zadávaním do registračnej pokladnice.
Okrem šetrenia času a efektivity so sebou využívanie POS terminálu prináša aj ďalšiu skvelú výhodu a tou je flexibilita. Jeho prenosný dizajn vám umožňuje používať ho prakticky kdekoľvek – či už vo vašom obchode, na trhoch, alebo na podujatiach mimo vášho bežného prostredia. Táto flexibilita vám otvára nové možnosti pre rozširovanie vášho podnikania a zlepšenie zákazníckeho servisu.
Podnikajte bez starostí s Papaya POS
Potrebujete poradiť pri hľadaní eKasy či terminálu? V Papaya POS máme dlhoročné skúsenosti s poskytovaním spoľahlivých platobných riešení pre malé, stredné aj veľké podniky. Medzi našich spokojných klientov patrí napríklad Foxford, iZlato, Regal burger, La Donuteria, Hotel Sliezsky Dom či Národný futbalový štadión. Prezrite si našu ponuku eKás či terminálov. Otázky vám ochotne zodpovieme na čísle +421 905 904 533, alebo sa nám napíšte e-mail na info@papayapos.sk. Ak preferujete osobný kontakt, nájdete nás po celom Slovensku. Stačí osloviť niektorého z našich obchodných zástupcov.